Random

2020 egyik legviccesebb sztorija a trash Lidl-cipő sikere

Komlón még bőven van választék az ősz slágerének számító Lidl-cipőkből.

Amikor megnyílt anno a 90-es évek végén Komló egyik legelső valódi supermarkete a Penny Market a bolt előtt kígyózó sorok álltak. Köszönhető ez nagyrészt az újdonság varázsán túl annak, hogy az áruházlánc lógójával ellátott, sárga alapon piros mintás baseball sapkát kaptak az első vásárlók.

Már alsós koromban sem értettem, hogy miért képes valaki órákat sorban állni egy gagyi promó ajándékért. Vagy arra emlékeztek amikor a fél ország a Tescoban pontokért kedvezményesen megvásárolható Fila táskákban járt? Az is minden volt csak nem menő, vagy trendi.

Na és ennek mi köze van a Lidl-cipőkhöz?

Amik amúgy nem csak cipők, az áruházlánc egy egész kollekciót, papucsot, pólót, zoknit dobott piacra kis darabszámban. Szóval, ez és az előző két példa között az a különbség, hogy amíg az első kettőt vagy ingyen vagy kedvezményért lehetett megszerezni – ha nem vágysz Fila táskára akkor is vásárolsz a boltban és ha már össze jön a pont, megveszed, legalábbis sokan így tettek – addig a Lidl-s cuccoknál nincsen rád tukmálva a dolog.

A limitált, kis darabszámban kiadott ruhákat pedig gyorsan elkapkodták Budapesten és Európa több országában. Amikor csütörtök délután a komlói Lidlben jártam még viszonylag nagy választék volt cipőkből, bár papucsból már csak egy pár árválkodott a polcon. Pedig akár befektetésként is megérheti felvásárolni a cipőket, egyes netes piactereken már akár hétszeres áron árulják őket.

Csütörtök délután még viszonyag nagy választék volt a cipőkből Komlón.
Csütörtök délután még viszonylag nagy választék volt a cipőkből Komlón.

De miért ekkora sláger egy az olcsóságáról híres áruházlánc saját márkás terméke? Egyáltalán miért adtak ki saját ruhakollekciót?

Az egész egy tavalyi áprilisi tréfával indult, mikor is az áruházlánc feltöltött egy képet arról, hogy saját sportcipő fogalmazásába kezdenek. Miután kiderült, hogy csak tréfa volt a dolog, a csalódott emberek követelni kezdték, hogy a valóságban is lehessen kapni a sneakert. Első körben legyártottak 400 darabot, melyeket egy nyereményjáték keretein belül lehetett megkaparintani. Ezek a cipők aztán sokszoros áron kezdtek terjengeni a neten. Végül arra jutott a cég, hogy Európa-szerte, különböző országokban, különböző időpontokban kidobnak egy-egy kollekciót. Hozzánk most ért el. Arról, hogy mi lehet a sikerének titka, és hogy egyáltalán miért kezdett bele a forgalmazásba a cég Szily László írt egy részletes és mókás okfejtést a 444-en.

Végül én is egy kék sárga cipővel hagytam el a komlói áruházat, pedig a terv szerint csak meg akartam nézni, hogy nálunk hogy fogy az ősz slágere. Indoklásként azon kívül, hogy szerintem vicces, és jóval nagyobb hülyeségre is költöttem már el ötezer forintot azt tudom felhozni, hogy: A Lidl-s cipő egy görbe tükör a fogyasztói társadalomnak (szerintem). Keep it real! Éljen a lidlis cipő!

Szólj hozzá!

Hirdetés