17.1 C
Komló
2024. június 25.
spot_img
KezdőlapHírekMegállt a buszpályaudvar építése, mert nem alkalmas a talaj nagyobb terhelésre

Megállt a buszpályaudvar építése, mert nem alkalmas a talaj nagyobb terhelésre

Komló – Megbosszulja magát a komlói buszpályaudvarnál történt mulasztás. A városnak eddig 57 millió forintjába került, hogy nem mérhették fel megfelelően a területet, most pedig az építkezés is ideiglenesen megállt.

„A buszpályaudvar felújítása egy időre megtorpant; a laboratóriumi vizsgálatok alátámasztották, hogy a talajszerkezet nem alkalmas nagyobb terhelésre” – számolt be róla a Komlói Újság.

A lap információ szerint egyméteres mélységig teljes talajcserét kell végrehajtani a területen. A Komlói Újság úgy fogalmaz, „Kiderült, hogy a buszpályaudvar alatt elhaladó Kaszárnya-patak korábbi befedésekor a területre építési törmeléket, meddőt és salakot is hoztak, ezáltal instabillá vált a terület.”

Csakhogy ez nem újdonság, köztudott dolog volt, többek között mi is írtunk róla – Moldova György Tisztelet Komlónak c. könyve és a Dunántúli Napló cikkei nyomán -, hogy annak idején, a régi pályaudvar építésénél a talajt hulladékkövekkel töltötték fel. 

Most „stabilizálásként a kőbányából származó kővel töltik fel a talajt (…) A záróréteget egy nagy teherbírású, 20 cm vastag bazaltbeton felület adná, amely ellenál a hőmérséklet-ingadozásnak és az autóbuszok tömegének” – írja a Komlói Újság. A lap hozzáteszi, több meglepetéssel is szembesült a munkálatok során a kivitelező, így például előbukkant egy kút és egy emésztőgödör is.

Szakértők vizsgálják, kit terhel a mulasztás

Korábban érdeklődtünk Polics Józsefnél, hogy kit terhel a felelősség a vélhetően hiányos előzetes szakmai felmérésért, és a pluszköltségeket okozó pluszmunkák miatt.

Akkor a polgármester a következő választ adta:

„Annak megállapítása műszaki és jogi szempontból, hogy kinek a felelőssége, hogy a beruházás megkezdése előtt nem lehetett tudni a pályaszerkezeti problémákról, komoly szakértői munkát igényel, melyhez ebben jártas szakemberek segítségét fogjuk igénybe venni.”

A pályaszerkezet megerősítés költségét részben tartalmazó pótmunkákra a képviselő-testület a 168/2020. (VIII.13.) sz. határozatában 56.996.891,- Ft összeget hagyott jóvá a 2022. évi költségvetés terhére.”

Arról egyelőre nincs információnk, hogy az építkezés megállítása most tovább drágítja-e a beruházást.

 

 

- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img
- Hirdetés -spot_img

Minden más