Munkáltatóként érdemes megkeresni azokat az állásportálokat, amelyeken könnyen eljuthatunk a munkavállalókhoz. Ez azért van, mert szinte teljesen áttolódott az online térbe a munkakeresés.
De nem minden felület tudja ugyanazt nyújtani. Épp ezért hoztunk most pár tippet, amit érdemes megfogadni, hogy minél előbb be tudjuk töltetni a cégünk nyitott pozícióit.
Az állásportált találják meg könnyen a munkavállalók
Mivel manapság már mindent területet átszőtt az internet, nem csoda, hogy a munkakeresés is egyre jobban az online világba tevődik át. A munkavállalók elsősorban az interneten keresik az állásokat, először is a helyi lehetőségeket. Épp ezért hozta létre az Itnav is az alábbi linken elérhető állásportál hálózatát: http://itnav.hu/allasoldalak/allasoldalaink-listaja.
Ezek az oldalak tökéletesen megtestesítik azt, amit munkáltatóként is keresni kell. Olyan oldalneveket kaptak ezek a portálok, melyekben az állás szó és az adott város neve szerepel. Emiatt egyértelműen előnyben részesülnek a keresések során, jellemzően az első helyen jelennek meg. Ez azt jelenti, hogy szinte garantált, hogy azon munkakeresők elé fog kerülni az oldal, akik helyben keresnek új állást.
Legyen könnyen kezelhető és informatív az oldal
Olyan állásportálokat érdemes használni, amelyek átláthatóak, egyszerűen kezelhetőek, jól kategorizáltak. Azonnal látható legyen, hogy milyen területre és milyen cég keresi a munkavállalót. És természetesen kiváló szűrési vagy keresési lehetőségek is legyenek.
Nagyon sokat jelent, ha egy állásportál edukál is. Blogol, tippeket oszt meg. Legyen miért visszatérnie az álláskeresőnek! Így nagyobb lesz az esély arra, hogy belefut olyan nyitott pozíciókba, melyek épp rá vártak.
Hirdethessünk az oldalon
Munkáltatóként fontos az is, hogy legyen hirdetési lehetőségünk. Ezzel tudjuk azt biztosítani, hogy a lehető legtöbb ember előtt megjelenjen a cégünk által kínált munkalehetőség. Ennek akkor van a legnagyobb jelentősége, amikor rengeteg álláslehetőség van az oldalon.
Így kerülhetünk az oldal tetejére, így lehet kiemelve az ajánlatunk, és így jelenhetünk majd meg a portál közösségi média felületein is. És akkor még ott van a hírlevél is!
Legyen hírlevél-feliratkozási lehetőség
Ez egy nagyszerű lehetőség a munkavállalók és a cégek szempontjából is. És természetesen az üzemeltető számára is bevételi forrást tud jelenteni.
Ha egy álláskereső feliratkozik hírlevél szolgáltatásra, akkor azt azért teszi, hogy olyan állásokról kapjon értesítést, ami kifejezetten neki szól. Ha megadhatja, hogy milyen területek érdeklik, akkor könnyen tudnak számára személyre szabott nyitott pozíciókat küldeni.
És épp ezért érdekes ez munkáltatói szemszögből is. Így ugyanis az állásajánlataink közvetlen azoknak az elektronikus postafiókjában landolhatnak, akiket több, mint valószínű, hogy érdekel majd az adott lehetőség.
Amennyiben olyan állásportált találunk, ami a fentieknek maximálisan megfelelnek, akkor nem kérdés, hogy ott meg kell jelennünk munkáltatóként!