Komló – Nemrég elkészült a kézilabdára, kosárlabdára és kispályás focira is alkalmas sportpálya a szilvási KRESZ Parkban. Csak épp használni körülményes.
A rekortán borítású pálya működtetését a már több sportlétesítményt üzemeltető Komlói Fűtőerőmű Zrt.-re bízta a városvezetés. A rongálások megelőzése érdekében egy kamera fogja figyelni a területet, de a pálya gyakorlati működésével kapcsolatban még sok a tisztázatlan kérdés.
Az önkormányzat várja az ötleteket arra vonatkozóan, hogyan oldható meg, hogy a pálya mindenki számára nyitott legyen, de a vandálokkal szemben meg tudják védeni.
Online naptár
Szerintünk mindenekelőtt szükség lenne egy online naptárra, ahol láthatóak lennének a még szabad és a már lefoglalt időpontok. Ha telefonon történik az időpontfoglalás, akkor egy sima google naptár is elég, viszont, ha az üzemeltető áldoz pénzt a projektre, akkor akár online foglalást lehetővé tevő megoldások is alkalmazhatóak. Ilyenek a booked4.us, vagy a reservio.com stb. Számos megoldást találunk a weblapba integrálhatóaktól a Facebook-oldalba ágyazható verziókig.
A felhasználók ellenőrzése a használt alkalmazás függvényében változik, viszont a kamera által hamar kiszürhetőek a fals foglalások, és ellenőrizni lehet azt is, hogy tényleg egy társaság ment-e fel focizni, és nem valaki egyedül magának foglalta le napozásra a pályát. A pályahasználatot pedig egy előzetes személyes regisztrációhoz kell kötni, ahogy ez az előterjesztésben is szerepel.
Távvezérelt kapu
A jelenlegi felállás szerint például egy szilvási lakosnak négyszer is meg kell tennie a város és a pálya közti utat, hogy használni tudja a pályát. Egyszer le kell mennie a kulcsért a belvárosba, aztán vissza sportolni a pályára, majd utána vissza a kulccsal, végül megint fel hazafelé. Ez macerás, és sokak kedvét elveheti. Megoldás lehetne viszont a távvezérelt kapu. Egy egyszerű GSM alapú módszerrel a Sportcsarnokban lévő recepciós egy telefonhívással vagy SMS-el kitudja nyitni az ajtót, melyet úgy kell kialakítani, hogy bentről mindig nyitható legyen.
Szerintünk valahogy így lehetne megoldani a pálya üzemeltetését, de ha van jobb ötletetek, írjátok meg nekünk kommentben!