Egyre többen kezdenek bele online kereskedelmi vállalkozásba, nyugodtan mondhatjuk, hogy a webáruházak a virágkorukat élik. Az indítás azonban sok kiadással jár, és amíg nem jönnek stabilan a bevételek, addig a kereskedők többsége a marketinges kiadásokat igyekszik csökkenteni.
Bár nem feltétlenül ez a legjobb megoldás, de az tény, hogy sokat lehet spórolni azzal, ha te magad írod meg a weboldaladra a szövegeket. Ehhez nyújt segítséget a The Bright Academy Marketing szövegírás tanfolyama. Megmutatjuk, mi mindent tanulhatsz itt.
Mit csinál egy szövegíró?
Nem is gondolnád, mennyi szövegre van szükséged ahhoz, hogy a webáruházad sikeres legyen. Mindenképpen kellenek részletes leírások a termékekről, de emellett a kategóriaoldalakat is el kell készítened.
A vevők szeretik, ha sok információt kapnak egy-egy termékről, így nagyobb eséllyel fognak vásárolni, és a bizalmat is építheted. Éppen ezért fontos, hogy legyen blogod is, ahol részletekbe menően tudod bemutatni áruidat, vállalkozásodat.
Jó, ha van egy GYIK – azaz gyakran ismételt kérdések – is a weboldalon, ahol a legfontosabb információk vannak összegyűjtve egy helyen. Természetesen hírlevelek is kellenek, amik megszólítják a vásárlókat.
Nos, ezeket mind a szövegíró írja! Ha azonban nem akarsz fizetni másnak ezért a szolgáltatásért, akkor érdemes kitanulnod ezt a szakmát, mert nem mindegy, milyen módon építed fel a szövegeket, hol helyezed el a releváns kifejezéseket és milyen címet adsz.
Megéri a tanfolyam? Mi tanítanak ott?
Mindenképpen érdemes beiratkoznod a marketing szövegírói kurzusra, ha szeretnéd, hogy a Google találati oldalán minél előrébb kerülj. Ahhoz ugyanis, hogy a keresőben rád találjanak az emberek, úgy kell megírni a szövegeket, hogy azok a SEO – magyarul keresőoptimalizálás – kritériumainak is megfeleljenek.
Ez egy igen fontos anyagrész a tanfolyamon, amely részletesen kerül kifejtésre. Nemcsak az on-site és az off-site SEO alapjait sajátíthatod el, de megtudsz mindent a kulcsszókutatásról is, a képek optimalizálásának lehetőségeit is megismerheted, sőt a SEO-barát blogcikkek megírásának fortélyait is megtanulhatod.
Hiánypótló ez a képzés a maga nemében, hiszen a marketingszövegek összes típusára kitérnek, emellett alapvető marketingismereteket is oktatnak. A gyakorlott szövegíró oktató 77 oldalnyi tananyagot állított össze, ami nem kevés! Ráadásul cheklisteket, sablonokat is kapsz ajándékba a kurzuson.
“Majd a ChatGPT megírja!”
Felejtsd el a fenti mondatot, mert nem igaz. Bár valóban nagy segítséget jelenthet a mesterséges intelligencia a kezdő webshoposoknak is, a tapasztalat azt mutatja, hogy ember alkotta szövegekre van szükség.
A ChatGPT nem ismeri a jelenlegi trendeket, nincs humora és nem tud emberi fejjel gondolkodni. A hatékonyság érdekében jobban teszed, ha te magad írod meg a bejegyzéseket az oldaladra, legfeljebb a témaválasztáshoz kérj segítséget az AI-tól.
A tanfolyamon egyébként erre is kitérnek, és még számos más hasznos téma is előkerül. Megéri jelentkezni a képzésre!