Biztosan mindenki hallotta már ezt a mondást, és igen, van, amikor megállja a helyét. Ám azt kell, hogy mondjuk, hogy ez egészen biztosan nem az üzleti élet. Ebben a különlegesen működő világban ugyanis nem veszítheted szem elől a konkurenciát, és kiváltképp igaz ez az online térben való jelenlétükre.
Ugyanis ahhoz, hogy a saját vállalkozásod marketingstratégiáját a legpontosabban meg tudd határozni, ahhoz tisztában kell lenni azzal, hogy a versenytársaid hol, mit és hogyan csinálnak. Ám szerencsére az online térben ehhez nem kell ipari kémeket bevetni, elég, ha a mai cikkben foglaltakat betartod.
Amikor érzed, hogy valami nem működik…
Bizony, sok cégvezető van ezzel így: érzi, hogy lehetne jobb is, de nem tudja, hol és mit kellene hozzá változtatni.
Ilyenkor két lehetőség áll előttünk:
Vagy igénybe veszed a Klikkmarketing online marketing tanácsadását, vagy magadban kezdesz nyomozásba a versenytársak feltérképezésével.
Csak módszeresen!
Minden sikeres vállalkozás mögött ott rejlik egy bizonyos fokú módszeresség, így a konkurencia online jelenlétének feltérképezése is csak akkor lesz hatékony és sikeres, ha mindezt terv szerint haladva tesszük.
- Először is akár szoftverrel, akár a Google segítségével állapítsd meg, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek éppúgy fontosak számodra is, ahogy a versenytársaidnak is. Nézd meg az első 15 találatot – fizetett és organikus megjelenés egyaránt számít.
- Majd a listán szereplő minden cég esetében nézd meg, hogy melyik közösségi oldalon vannak fent, milyen sűrűséggel és miket posztolnak, milyen jellegű tartalmakkal örvendeztetik meg a nagyérdeműt.
Ha ezeket megfelelő módon összegzed, akkor máris képben leszel a versenytársaidat illetően, vagyis tudni fogod, hogy mire számíts.
Összegezz egy SWOT-analízissel!
Talán nem is olyan meglepő, hogy erre biztatunk, hiszen az üzleti életben számtalan olyan eset előfordul, amikor kimondottan jól jön egy ilyen jellegű elemzés. Mert nem elég, hogy képben légy a versenytársak “mozgásával”, azt is fel kell tudni térképezni, hogy ezek fényében te hogyan mozogj.
Ha a szóban forgó témánál maradunk, akkor az online jelenlét SWOT-analíziséhez a következőkre lesz szükség:
- · Tudnod kell, hogy mik az erősségeid, mik azok a tulajdonságok, amelyekkel kitűnsz a többi cég közül. De fogalmazhatunk akár úgy is, hogy találd meg, mi az, ami megkülönböztet a többi cégtől.
- · Ugyanígy lényeges, hogy tisztában légy a gyengeségeiddel, hiszen ha a szőnyeg alá söpröd őket, épp az ellenkező hatást fogod elérni.
- · Nézz végig magadon, illetve a versenytársaidon, és látni fogod, hogy mik azok a lehetőségek, amelyeket még ki lehet aknázni.
- · Ám ezt se csináld fejetlenül, meggondolatlanul, hiszen a leselkedő veszélyek soha nem alszanak…
Láthatod hát, bőven megéri másokkal foglalkozni – legalábbis ebben a kontextusban…