23.7 C
Komló
2024. július 16.
spot_img
KezdőlapPRVan, amikor megdől a “Ne foglalkozz másokkal, csak saját magaddal!” tézise…

Van, amikor megdől a “Ne foglalkozz másokkal, csak saját magaddal!” tézise…

Biztosan mindenki hallotta már ezt a mondást, és igen, van, amikor megállja a helyét. Ám azt kell, hogy mondjuk, hogy ez egészen biztosan nem az üzleti élet. Ebben a különlegesen működő világban ugyanis nem veszítheted szem elől a konkurenciát, és kiváltképp igaz ez az online térben való jelenlétükre.

Ugyanis ahhoz, hogy a saját vállalkozásod marketingstratégiáját a legpontosabban meg tudd határozni, ahhoz tisztában kell lenni azzal, hogy a versenytársaid hol, mit és hogyan csinálnak. Ám szerencsére az online térben ehhez nem kell ipari kémeket bevetni, elég, ha a mai cikkben foglaltakat betartod.

Amikor érzed, hogy valami nem működik…

Bizony, sok cégvezető van ezzel így: érzi, hogy lehetne jobb is, de nem tudja, hol és mit kellene hozzá változtatni. 

Ilyenkor két lehetőség áll előttünk:

Vagy igénybe veszed a Klikkmarketing online marketing tanácsadását, vagy magadban kezdesz nyomozásba a versenytársak feltérképezésével.

Csak módszeresen!

Minden sikeres vállalkozás mögött ott rejlik egy bizonyos fokú módszeresség, így a konkurencia online jelenlétének feltérképezése is csak akkor lesz hatékony és sikeres, ha mindezt terv szerint haladva tesszük.

  1. Először is akár szoftverrel, akár a Google segítségével állapítsd meg, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek éppúgy fontosak számodra is, ahogy a versenytársaidnak is. Nézd meg az első 15 találatot – fizetett és organikus megjelenés egyaránt számít.
  2. Majd a listán szereplő minden cég esetében nézd meg, hogy melyik közösségi oldalon vannak fent, milyen sűrűséggel és miket posztolnak, milyen jellegű tartalmakkal örvendeztetik meg a nagyérdeműt.

Ha ezeket megfelelő módon összegzed, akkor máris képben leszel a versenytársaidat illetően, vagyis tudni fogod, hogy mire számíts.

Összegezz egy SWOT-analízissel!

Talán nem is olyan meglepő, hogy erre biztatunk, hiszen az üzleti életben számtalan olyan eset előfordul, amikor kimondottan jól jön egy ilyen jellegű elemzés. Mert nem elég, hogy képben légy a versenytársak “mozgásával”, azt is fel kell tudni térképezni, hogy ezek fényében te hogyan mozogj.

Ha a szóban forgó témánál maradunk, akkor az online jelenlét SWOT-analíziséhez a következőkre lesz szükség:

  • · Tudnod kell, hogy mik az erősségeid, mik azok a tulajdonságok, amelyekkel kitűnsz a többi cég közül. De fogalmazhatunk akár úgy is, hogy találd meg, mi az, ami megkülönböztet a többi cégtől.
  • · Ugyanígy lényeges, hogy tisztában légy a gyengeségeiddel, hiszen ha a szőnyeg alá söpröd őket, épp az ellenkező hatást fogod elérni.
  • · Nézz végig magadon, illetve a versenytársaidon, és látni fogod, hogy mik azok a lehetőségek, amelyeket még ki lehet aknázni.
  • · Ám ezt se csináld fejetlenül, meggondolatlanul, hiszen a leselkedő veszélyek soha nem alszanak…

Láthatod hát, bőven megéri másokkal foglalkozni – legalábbis ebben a kontextusban…

PR
PR
Fizetett Promóció
- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img
- Hirdetés -spot_img

Minden más