Az első benyomás mindig komoly hatással bír az adott üzleti kapcsolat jövőjére. Fontos hinnie a partnernek abban, hogy veled gördülékeny, sikeres és persze jövedelmező kapcsolatot építhet.
Ennek az első benyomásnak régóta fontos eszköze a névjegy. Régi bölcsesség üzletemberek körében: minél különlegesebb a névjegyed, annál különlegesebb benyomást tudsz tenni másokra. Fogalmazhatunk úgy is, a jó névjegy az üzletkötés előszobája.
A digitális névjegy előtt
A CardinMove digitális névjegykártya feltűnése előtt az volt a szabály, hogy minél különlegesebb a névjegykártyád formája, anyaga, színe, érdekes a felülete, partnereid annál fontosabbnak tartják majd a rajta szereplő tartalmat is.
Minél egyedibb a névjegyed, annál szívesebben tartják meg az emberek. Azonban a világ nagyot változott az utóbbi évtizedekben, a névjegyekhez való viszonyunkkal egyetemben.
Változó világ
Egy-két generációval ezelőtt a névjegykártyán szereplő adatok 10-20 évig is változatlanok maradtak sok esetben, de manapság már sokkal gyorsabban váltunk munkahelyet vagy éppen pozíciót a munkahelyi ranglétrán. Elég fárasztó lenne akár évente többször is új, aktuális névjegyet nyomtatni.
Arról nem is beszélve, hogy az emberek manapság az okostelefonon elérhető felületeken kommunikálnak, kicsit döcögősnek tűnik egy darab papírról telefonszámot, e-mail-címet bepötyögni.
És akkor a környezettudatosságot nem is említettük, a papírmentes iroda ideáljához nehezen illeszkedik az évente többszöri névjegynyomtatás.
Szükség van még névjegyre?
Felmerülhet benned a kérdés, szükség van-e még egyáltalán névjegyre. A válasz határozott igen. A bemutatkozás egy ősi rituálé, és meg kell adni a módját, ehhez viszont nagyon is fontos a névjegy átadása.
Azzal, hogy a telefonok könnyed érintésével átadod az elérhetőségeidet, azt sugallod, hogy fontos számodra a találkozás, illetve korszerű, gördülékeny üzleti kapcsolatra számíthatnak tőled.
Olyan ez, mint egy digitális kézfogás, egy kedves rituálé, ami közelebb visz a másik félhez, és amivel manapság még különleges benyomást is kelthetsz. Ez a különlegesség pedig megnyitja a másik felet, felébreszti a kíváncsiságát irányodba, és ez a kiváncsiság lehetőséget teremt számodra, hogy kiemeljen a többi üzleti partner közül. Ez a kíváncsiság nagyobb súlyt ad mind a személyednek, mind az ajánlatodnak, bizalmat ébreszt, utat nyit egymás felé.
Ez a digitális névjegy lényege: különleges pillanatot teremt, ami lehetőséget biztosít a valódi találkozásra, és az egymásban rejlő lehetőségek kiaknázására. Lehetővé teszi, hogy akár az üzleten túlmutató emberi kapcsolat is ki tudjon alakulni közöttetek, olyan kapcsolat, ami mindkét fél számára igazán eredményes és örömteli lehet.