9.7 C
Komló
2025. március 23.
KezdőlapPRAz ülésfűtés adott esetben javítható, de figyelni kell a részletekre!

Az ülésfűtés adott esetben javítható, de figyelni kell a részletekre!

Egy modern autóban számos kényelmi funkció megtalálható. Ezek közül az egyik legnagyszerűbb az ülésfűtés, amely bizony nagyon jó szolgálatot tesz a zimankós téli napokon.

Az Autompláza Kft. kínálatában lévő ülésfűtések utólag is beépíthetők. Így a régebbi autók tulajdonosainak sem kell lemondani arról, hogy az autó beindítását követően rövidesen kellemes melegség érzése járja át őket.

Bár az ülésfűtések nem örök életűek, sok esetben javíthatók. Ez persze némi hozzáértést igényel, de nem kell megijedni a kihívástól. A következőkben egy konkrét példán keresztül mutatjuk be, hogy mennyire bonyolult ez a folyamat.

Az első lépések

Legelőször logikus módon ki kell szerelni az ülést. A példában szereplő Citroen C4 bőrös, háttámlamonitoros, motoros mozgatású ülését meglehetősen egyszerűen ki lehet kapni a helyéről, hiszen mindösszesen két csavar rögzíti a karosszériához elöl, kettő pedig hátul. Motoros ülés esetén az akkumulátor saru levétele nem lehetséges, mivel így az ülés nem volna mozgatható. Az ülésfűtés javítása ezt a lépést ugyanakkor megkívánja, hiszen ki is kell szerelni.

Amire nagyon oda kell figyelni, az az, hogy ha az ülést tartó csavarokat kivesszük a helyükről, és az üléssínt a legideálisabb helyzetbe állítjuk, akkor ezután feltétlenül vegyük le az akku saruját. Ezután már szét lehet húzni az ülés elektromos csatlakozását. Az ülés kivételének során érdemes ügyelni arra, hogy ne sérüljön az ajtó kárpit és a B oszlop borítása.

Ez a teendő, ha végre kint van az ülés

Először a fejtámlát kell eltávolítani, majd foglalkozhatunk a háttámla paneljével. Ennél a típusnál a tetején kell kezdeni a bontást, úgy, hogy a monitort ki kell hajlítani. Ezután egy kellő hosszúságú csavarhúzó segítségével be lehet nyúlni, és jobb valamint bal oldalt, a műanyag burkolat mellett ki kell pattintani a biztosító füleket. Ezek azok, amik a háttámla rögzítését szolgálják. Ahogy haladunk a padló irányába, még két ilyen fület fogunk találni.

Ezután az ülésfűtés elektronikájához is hozzá lehet majd férni, amit a háttámla aljában lehet megtalálni. Az ülésfűtés elektronikájára három csatlakozó megy. Egy a háttámlába, egy az ülőrészbe, egy pedig a bemenő áram és a kapcsoló csatlakozója.

A fűtőlapok ellenállásának megmérésével kiderülhet, hogy mi a hiba. Tegyük fel, hogy szakadás van a háttámla fűtőlapjában. Ekkor ezt szét kell szedni, az ülőrész ellenben nyugodtan békén hagyható.

Az ülésfűtés fűtőlapja a szivacs és a bőrkárpit között található. Szétszedését követően könnyen orvosolható a szakadás. Mindössze egy forrasztópákára van ehhez szükség, amivel a szakadást meg lehet forrasztani.

A végső teendők

A biztonság kedvéért érdemes multiméterrel meggyőződni arról, hogy nincs már szakadás. Ha valóban ez a helyzet, akkor össze kell szerelni az ülést, majd mehet is vissza a helyére.

PR - Hirdetés
PR - Hirdetés
Fizetett Promóció
- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img
- Hirdetés -spot_img

Minden más