-2.3 C
Komló
2025. február 10.
KezdőlapPRA megkopott felni felújítása: akár otthon is megoldhatjuk

A megkopott felni felújítása: akár otthon is megoldhatjuk

Ahogy a járművet folyamatosan használjuk, idővel a felnik már nem a szép, gyári állapotukat fogják tükrözni. Azért, hogy az esztétika mindig ideális legyen, szükség van a kerék felújítására. A dísztárcsa mögé el lehet a felnit rejteni, de ez maximum csak ideig-óráig nevezhető megoldásnak.

Az első lépés a megfelelő eszközök beszerzése

A felni felújítása otthon is megoldható, viszont több szerszámra és anyagra is szükségünk lesz a művelet elvégzéséhez. Mindent beszerezhetünk az autofestekszeged.hu fényezés, javítás házilag kategóriájából, hogy garantáltan semmi ne maradjon ki a művelet lebonyolításához. Az első lépés egy jó minőségű felnitisztító szer kiválasztása, ami képes eltávolítani a makacs szennyeződéseket is. Drótkefe sem árt, továbbá ha rozsdás a felni, akkor rozsdaátalakítóra is szükség lesz.

Csiszolópapírok különböző szemcsével, szilikonlemosó folyadék zsírtalanításhoz, maszkolószalag, takarópapír, légzésvédő maszk, hogy magunkat is védjük, valamint felnifesték is kelleni fog. Beszerezhetjük őket külön-külön is, de egy tejes felnifelújító csomagot is választhatunk, amiben minden szükséges eszköz és kiegészítő megtalálható. Ha ez megvan, akkor jöhet a felni előkészítése. Ehhez ajánlott leszerelni a kerekeket az autóról. Sokan próbálkoznak magán a járművön lefújni a felnit, de ezt jobb elkerülni, mivel rosszul fog kinézni a végeredmény, és a karosszériára, fékekre is jutni fog a festékből.

Alapos rozsdaeltávolításra van szükség

Ha leszereltük a felnit, akkor alaposan meg kell tisztítani azt, majd jöhet a zsírtalanítás. Fontos a precizitás, mivel ez lesz a festés alapja. Ha rozsdát, sérülést, töredezettséget találunk, akkor be kell vetni a drótkefét. Ezt követheti a csiszolópapír, és acélgyapottal is át kell dörzsölni a felületet. 

Kezelés és festés

Ha rozsdás volt a felület, akkor mindenképpen kenjük be rozsdaátalakítóval, várjuk ki a megfelelő időt (ez általában 4-5 óra), aztán folytathatjuk a műveletet. Jöhet a festés, ami előtt a maszkolószalaggal körbe kell maszkolni, letakarni a festeni nem kívánt részeket. Három különböző bevonatot kell majd felvinni. Az első az alapozó lesz, amit ajánlott 2-3 rétegben kifújni. A rétegek között várjuk ki az ajánlott száradási időt. Ha megszáradt, akkor be kell csiszolni P800-as vizes papírral.

Ezzel sima felületet kapunk, amire már felvihetjük a festéket. Mindig kövessük a csomagoláson szereplő utasításokat, mivel eltérő festési távolsággal, száradási idővel és ideális rétegszámmal találkozhatunk. Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet az utolsó bevonat, a lakk. Akril festékek esetében nem mindig szükséges lakkozni.

Ha ezt is kifújtuk, akkor eltávolíthatjuk a maszkolást, visszaszerelhetjük a kerekeket az autóra. A csavarok felhelyezésénél vigyázzunk, nehogy megkarcoljuk a kerék felületét. A végeredmény garantáltan mutatós lesz, mintha éppen most szereltük volna fel a friss gyári felnit.

PR
PR
Fizetett Promóció
- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img
- Hirdetés -spot_img

Minden más