Ha valaki a weboldalra látogat, az nem jelenti azt, hogy azonnal vásárolni fog. Ahhoz, hogy ez megtörténjen és maximalizálni lehessen a konverziók számát, növelni kell a meggyőzőerőt. Ehhez pedig segítséget nyújt a funnel, vagyis a marketing tölcsér. A funnel segítségével fokozatosan el lehet érni, hogy vevő legyen az érdeklődőből.
A funnelnek meghatározó szerepe van az online marketing világában. A segítségével fokozatosan elérhető, hogy vevő legyen az érdeklődőből. Azt az utat jelenti, amelyen a látogató a márkával való első találkozásától kezdve bejár egészen a konverzióig. Nagy előnye, hogy a segítségével nyomon követhető, hogy ki milyen szinten lépett be és ki a marketing tölcsérbe. Nézzük meg, milyen szakaszokból áll!
Tudatosítási szakasz
A tölcsér teteje a tudatosítási szakasz. Ezen a ponton az a cél, hogy a lehető legtöbb ember látogasson el a weboldalra, és minél többen megismerjék a márkát. Itt nem szabad közölni előre az értékesítési szándékot, csupán megoldást kell nyújtani a problémákra és be kell mutatkozni. A weboldalra terelés leghatékonyabb módszerei közé tartozik a posztolás és a hirdetés.
A bizalomépítés érdekében érdemes díjmentesen letölthető tartalmakat biztosítani. Ezt célszerű feliratkozással kombinálni, hiszen így növelhető az e-mail lista. Továbbá célszerű blogot vezetni a megfelelő kulcsszavak használatával, mindemellett pedig érdemes rendszeresen közzétenni videós tartalmakat.
A megfontolási szakasz
A megfontolási szakasz a tölcsér középső része. Ebben a fázisban a látogatók már aktívan érdeklődnek a vállalkozás iránt, és megfordult a fejükben a vásárlás gondolata. Szóval itt az a feladat, hogy meg kell őket győzni arról, hogy jó helyen járnak. Ehhez érdemes bevetni az e-mail marketinget. Fontos, hogy csak azokat kell megszólítani, akik már valamilyen mértékben elköteleződtek. Javasolt sikersztorit mesélni, valamint különböző ajánlatokat felvázolni.
A vásárlási és az ügyfélmegtartási szakasz
A vásárlási szakaszban a látogatók már jól ismerik a céget és a termékeket, valamint a szolgáltatásokat. Ebben a fázisban célszerű sales hívásokat intézni, mivel a telefonbeszélgetés a legszemélyesebb kommunikációs csatorna. Továbbá ebben a szakaszban érdemes tenni egy utolsó, visszautasíthatatlan ajánlatot. Olyan lehetőség legyen, amit képtelen figyelmen kívül hagyni a látogató. Ugyanis egy kihagyhatatlan ajánlattal jelentős mértékben lehet növelni a konverziós arányt.
Végül pedig az ügyfélmegtartás szakasza következik. Ez arról szól, hogy nem szabad elengedni azok kezét, akik már korábban vásároltak. Célszerű számukra az aktuális kedvezményekről hírleveleket küldeni, valamint kuponokkal jutalmazni a hűségüket. Továbbá extraként olyan szolgáltatást is lehet nyújtani a számukra, amelyet a versenytársak nem biztosítanak. Tehát minden vállalkozásnak, amely szeretné maximalizálni a konverziók számát, érdemes élnie a marketing tölcsér nyújtotta lehetőségekkel.