4.7 C
Komló
2022. november 30.
KezdőlapMinden másKamu játék, retro képek közé rejtett reklámok

Kamu játék, retro képek közé rejtett reklámok

Újabb kamu játék tartja izgalomban a magyar Facebookozókat. Azt hiszi, fog nyerni egy ágyat? Nem fog, ellenben reklámokat kap cserébe.

 

A Made in Hungária nevű Facebook oldal legrégebbi bejegyzése 2018. augusztus 14-i, de már több mint 12 ezer követője van. Ez annak köszönhető, hogy meghirdetett egy „játékot”, amellyel „multifunkciós bőr ágyat” lehet nyerni. Ehhez „csak” annyit kell tennie a résztvevőknek, hogy megosztják az ágy fotóját, illetve odaírják a kép alá, hol laknak és milyen színben szeretnék megnyerni az ágyat. (Az első fotón, amit azóta töröltek, már 5500 megosztás volt.) Természetesen, a játékban kizárólag azok vehetnek részt, akik csatlakoztak új oldalhoz.

 

 

A sorsolás időpontja nincs megadva, csupán egy link, ami elvileg a játék részletes leírásához vezet. Azok, akik véletlenül rákattintanak a linkre, egy „biankó” szabályzatot találnak, amely vélhetően már sok-sok másik hasonló játéknak volt (és lesz) a kiírása.

Íme:

“Közösségi oldalunk (Szervező és egyben támogató) játékot hirdet a Facebook oldalán az oldal felhasználói számára. 

A játék menete: A játékban minden természetes személy részt vehet, aki kedvelte és megosztotta valamely a játékkal kapcsolatos bejegyzést. 

Kizárólag azon személyek vehetnek részt, akik csatlakoztak oldalunkhoz is!
FONTOS! A nyeremény elajándékozható, átruházható! 

Kik nem vehetnek részt a játékban? 

A játékban nem vehetnek részt az oldal munkatársai és a Facebook oldalt kezelő munkatársak közvetlen családtagjai. 

Ezt a nyereményjátékot a Facebook semmilyen formában nem támogatja, azzal összefüggésbe nem hozható. This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by or associated with, Facebook.”

És ennyi.

Hogy valójában kik szervezők és támogatók, hogy meddig tart a játék és mi a sorsolás módja, sehol sem szerepel, ahogy elérhetőség sincs. Az oldal legalján látható egy email cím, amire a Google a káprázatos.club-ot adta ki első találatként. A honlapot felkeresve egyből jelzett az MKKP applikációja, hogy hoax-okat gyártó weblapról van szó.

 

 

Impresszum vagy kapcsolat menüpont itt sincs, csak kamu cikkek sora, illetve ugyanez az egy sor: “CREATED BY SORA TEMPLATES & FM3 CAFÉ – MCMEDIA2015@GMAIL.COM”

Kerestük a FM3 Cafét is tartalmazó TV2 csoportot, hogy megtudjuk, van-e bármilyen közük a játékhoz vagy az említett oldalhoz. Ha válaszolnak, frissítjük cikkünket.

(Megjegyzés: a káprázatos.club ma már csak tárolt változatokban található meg, az oldalt valamiért törölték az elmúlt napokban.)

Népszerű posztok közé rejtik a reklámot

Hogy mire jó egy-egy ilyen kamu játék? Mit profitálnak a semmiből 1-2 nap alatt felfuttatott oldalak? Lássuk.

A Made in Hungária FB oldal például random posztol „retro” dolgokat, legye az zene vagy fotó – persze minden forrásmegjelölés nélkül. Látszólag semmi ártalmasat nem csinálnak, nem terjesztenek vírust, nem gyűjtenek pénzt, nem keltenek gyűlölelet.

De akkor mégis mi ennek az egésznek az értelme?

Nos, a következő. Bevett módszer, hogy üzleti céllal létrehoznak egy FB oldalt, amit olyan tartalmakkal töltenek meg, amelyek bevonzzák a követőket. A retro dolgok például népszerűek, így nem nehéz összehozni pár ezer követőt, amit aztán meg lehet sokszorozni egy-egy valóságosnak tűnő kamu játékkal. Amikor az oldal kellőképpen felfutott, felajánlják értékesítésre. A vevő lehet például egy cég vagy akár egy párt is, amely – átnevezve a Facebook oldalt a saját cége, pártja nevére – máris nyert több ezer követőt anélkül, hogy bármit kellett volna tennie érte. Míg mások vért izzadnak a reklámkampányokkal és évekig dolgoznak azon, hogy népszerűsítsék magukat, addig ezzel a módszerrel azonnal több ezer követőhöz jut a megrendelő.

 

 

A másik lehetőség az, amit az új „Made in Hungária”-hoz hasonló „régi” „Retro, made in Hungária” néven futó oldal tesz. A 139 ezer követővel bíró profil leírása a következő: „Alternatív időutazás: Emberek, helyszínek, használati tárgyak, emlékek, azaz minden a 60-as, 70-es és 80-as évekből. És néha egy-két cikk a weboldalunkról, hiszen nekünk is meg kell élni valamiből…” Ez esetben jól látható, hogy az oldal üzemeltetője marketing célokkal működteti az oldalt. A retro posztok között ennek megfelelően felbukkannak külső weblapok cikkei, linkjei is, amelyek többnyire egy-egy vállalkozáshoz vezetnek. Ha csak a követők töredéke rákattint ezekre a linkekre és vesz, rendel stb. valamit, a cégeknek már nyert ügyük van.

 

Ha legközelebb belefut egy ehhez hasonló “játékba”, gondoljon erre, és azután döntse el, kattint-e.

- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img

Minden más