Hírek

Konteós, oltásellenes cikk jelent meg a városi lapot is kiadó cég blogján

Komló – Álhíroldalról átvett, és az emberiség egy részének kiirtásáról szóló cikket közölt a Komló Média blogja.

“Hogyan irtsuk ki az embereket!” címmel posztolt a Komló Média egy összeesküvés-elméletet, amely arról szól, hogyan akarja Bill Gates kiirtani az emberiség egy jelentős részét az oltások segítségével.

A cikk két forrásaként a natulanews.com-ot és az idokjekei.hu-t jelölték meg. A Natural News Facebook oldala az oltásellenesek egyik legnagyobb gyűjtőhelye volt. Tavaly törölte végül az álhíroldalt a Facebook. A YouTube és a Twitter pedig ezt már korábban megtette.

A következő üzenet ugrik fel ha valaki posztolni szeretné az oldal címét Facebookon.

A másik forrásként megjelölt időkjelei.hu pedig a saját meghatározása szerint:

“Egy új évezred küszöbét átlépve sokan szeretnék tudni, mit is tartogat számunkra és bolygónk számára a jövő. Netán egy bátor, új világrend küszöbén állunk, ahol mindenkire béke és bőség vár, vagy soha nem látott káosz és nyomorúság felé közeledünk? Esetleg mindkettőre számíthatunk? Az oldal ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában szeretne segítséget nyújtani a Biblia alapján.”

A híreket pedig a következőképp értelmezik:

“A ‘Hírek‘ kategóriában található posztok nagy része a forrásként megadott cikkek (saját gondolataimmal fűszerezett és kiegészített) fordításai, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak az ‘idők jelei’ témakörhöz, amikről a ‘Bibliatanulmányok‘ lapon lehet bővebben olvasni.”

A szerző egyébként álnéven ír, az oldal impresszumában pedig nem látható a kiadó (mivel valószínűleg nincs is).

forrás: Komlomédia Facebook

 

Bill Gates és a lóverseny

A nyolc éve megjelent “Bill Gates az oltásokkal akarja csökkenteni a népességet” elméletet valószínűsíthetően a koronavírus oltás jelenlegi aktualitása miatt osztották újra.

Magát az írást nem szeretnénk hosszasan részletezni, aki kíváncsi rá, itt elolvashatja. Legyen elég annyi, hogy a központi elméletéről miszerint a vakcinákkal és az abortusszal tömegesen csökkenteni akarják világ lakosságát – már a BBC álhíreket ellenőrző csapata is írt. (Arról, hogyan lett Bill Gates a “koronavírus Soros Györgye” a HVG foglalkozott részletesebben.)

Egy vicces részlet azért akad: a cikkben egy ponton, ahol egy állítólagos biotechnológiai cég nyilatkozatát említik, forrásként egy japán nyelvű weboldalt linkeltek be. Ahol valakinek a személyes beszámolóját olvashatjuk: a lóversenyzésről.

Legalábbis a Google fordító ilyesmiket fordított:

“Tudtam, hogy létezik a lóverseny, de ez nem érdekelt, de mivel rengeteg ismeretet szereztem és fokozatosan megismertem, egyre inkább a lóversenyzés érdekelt. Szerintem azonban a lóverseny műfaj szerencsejáték, ezért magamnak is meg kell tartanom.”

Bár ugye az is lehet, hogy “rejtjelezve” volt a nyilatkozat – ki tudja.

Az írás a Komló Média blogján jelent meg, amelynek impresszumában az a Baranya Televízió Kft. van feltüntetve,  amely az önkormányzati Komlói Napló című újságot is szerkeszti. Októbertől áprilisig közel négy és fél millió (pontosan 4 464 728 forintért). A döntésről és az előzményekről itt írtunk bővebben.

A Komló Média Blog impresszuma

 

Nem az ő felelősségük

Érdeklődtünk a testületben többséggel bíró Komló Összeköt egyesületnél, hogy nem tartják-e aggályosnak, hogy a városi hírlapot is üzemeltető cég kétes, hamis információkat oszt meg a felületein. Ráadásul pont oltásellenes tartalmat a járvány második hullámának közepén. Cikkünk megérkezéséig nem kaptunk választ.

Feltettük a kérdést Polics József polgármesternek is. Onnan a következő válasz érkezett:

“Az Önkormányzat és a Baranya Televízió Kft. között csak és kizárólagosan az önkormányzati lap kiadásáról van szerződés. A kiadó felületén megjelenő tartalmak nem az önkormányzat, nem a polgármester, hanem a kiadó felelősségi körébe tartoznak.”

Kérdéseink elküldése után azonban a Komló Média Facebook oldaláról törölték a megosztást, de az eredeti cikk továbbra is elérhető maradt.

Szólj hozzá!

Hirdetés