Komló – Pályázati kiírás nélkül bízták a városi média üzemeltetését egy idén alapított cégre. A Hétdomb kft. mögött a komlói tévéből ismert Magyar Ferenc áll.
Április elsejétől a Magyar Ferenc tulajdonában lévő Hétdomb Nonprofit Kulturális és Szolgáltató Kft. láthatja el az önkormányzati kommunikációs feladatokat évi 15 millió forintért.
Ez közel háromszor akkora összeg, mint amennyiért korábban a Hegyhátmédia végezte el a kommunikációs feladatokat. A cég a 2019-es évben 5,2 millió forintért dolgozott az önkormányzatnak.
Nyilvános pályázatot ígért a KÖT
A KÖT frakcióvezetője, Dr. Barbarics Ildikó a 2019.12.18–i testületi ülésen még arról beszélt, hogy egy nyilvános pályázaton szeretnék majd kiválasztani a helyi önkormányzati sajtó új üzemeltetőjét.
„Most ez a pályázati lehetőség egy kicsit kitárja a kapukat és lehetőséget biztosítunk másnak is. Egyébként azt gondolom, hogy a pályáztatással egy jó irány mutatunk, hiszen választási lehetőséget biztosítunk arra, hogy válasszuk ki a lehető legjobbat az adott feladat ellátására” – nyilatkozta a decemberi ülésen.
A pályázatot a Humán Bizottságnak kellett volna kidolgoznia február 20-ig. Ez azonban nem történt meg. Helyette a – szintén Barbarics által benyújtott és a mai napon elfogadott – előterjesztés szerint pályáztatás nélkül 15 millió forintot szavazott meg a testület Magyar Ferenc újabb cégének.
Közben a Komlómédia (Baranya Televízió, Komló és Térsége televízió) idén is sikeresen pályázott a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság rezsi pályázatán. Mintegy 14 400 000 forintot kapnak működési támogatásként.
A Magyar Ferenc volt felesége nevén lévő Baranya Televízió Kft. 7 200 000 fortintot, a saját nevén lévő Komló és Térsége Televízió szintén 7 200 000 forint rezsitámogatást nyert. Ehhez jön még a testület által (6-5 arányban) megszavazott 15 millió forint, valamint további 1,5-1,5 millió forint a két televízió részére.
Vagyis így már 32,4 millió forintból működhet idén a cégegyüttes.
Polics József polgármester szerint nem történt más, mit „mutyi a köbön”, és még csak azt sem tudni, mégis ki kérte fel a céget, hogy nyújtsanak be pályázatot.
A „színvonalas városmarketing” a cél
A munkacsoport egyeztetéseket folytatott az elmúlt testületi ülést követően, annak érdekében, hogy az átfogó városmarketing, valamint az egységes médiafeladatok ellátása a legszínvonalasabb módon valósulhasson meg a jövőben – szerepel az előterjesztésben.
Hogy ez sikerül-e, az a jövő zenéje, mindenestre a kezdet nem sikerült túl jól. Erről ebben a cikkben írtunk bővebben. A cikkben említett videót azóta törölték.
Hogy mi lesz szolgáltatást hosszú évek óta végző Komlói Újság sosra, arról egyelőre nincs infomációnk.