Komló – Február közepén írta meg a bama.hu, hogy egy komlói olvasó arra panaszkodott, majdnem elütött valakit a vonat a belvárosi vasúti átjárónál. Szerinte kerítés építésére lenne szükség ahhoz, hogy az emberek ne léphessenek rá figyelmetlenül a sínekre.
Akkor Polics József polgármester többek között azt nyilatkozta, hogy „Ha korlátot építene a vasúttársaság, nyilván az se lenne akadály annak, aki nem akar az átjáróig elsétálni.”
Nos, úgy tűnik, a MÁV mégis úgy döntött, megpróbálja kivédeni a baleseteket, és elkezdte építeni a kerítést a vasúti sín mellett. Legalábbis, a látvány erre utal.
Íme:
Hivatalosan az önkormányzat és a MÁV sem adott még ki tájékoztatást, de ami késik, valószínűleg nem múlik.
Update:
Felkerestük az illetékes MÁV Zrt., mondják el, miért döntöttek a kerítésépítés mellett, illetve, mennyi pénzbe kerül ez a társaságnak.
Ezt a választ kaptuk:
„A komlói vasútállomás területén lévő fény- és félsorompóval biztosított vasúti átjáróban a gyalogos átjáró forgalmát ún. labirintkorlát biztosítja. A kerítést annak érdekében állítják föl, hogy megakadályozzák a korlát megkerülését. A labirintkorlát arra készteti az átkelőt, hogy benne sétálva jobbra és balra is elnézzen és meggyőződjön, hogy nem közeledik vonat. A tapasztalatok szerint a gyalogosok kényelmi okból a kiépített labirintkorlát mellett elsétálnak, ezzel viszont saját magukat sodorhatják balesetveszélyes helyzetbe, ugyanis kiemelt kockázatnak vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok, akik anélkül haladnak át a kereszteződéseken, hogy körülnéznének.
A komlói átjáróban ritkán történt baleset. Legutóbb, 2014. február 4-én egy állomásról kijáró vonat sodort el egy 10 éves fiút, aki a jól működő fény- és félsorompó tilos jelzése ellenére, megállás és körültekintés nélkül lépett a vonat oldalának.”
Hát így…