A kerékpározás nyújtotta élmény határait nem kell meghúzni 25 km/h-nál, mert bizonyos motorokkal szerelt modellek tulajdonosainak van egy remek hírünk.
A chiptuning ugyanis gondoskodik arról, hogy szabadon lehessen élvezni a maximális sebességet, amire a bringa képes.
Ez a kicsi kütyü percek alatt beszerelhető, ami hosszú órákon át képes még élvezetesebbé tenni a tekerést. A biciklik iránti szerelem így új értelmet nyerhet, ami a szenvedéllyel lesz határos.
Tarts velünk, és elmondjuk, hogy mire képes ez az apró alkatrész. Amit fontos tudni, hogy a kerékpárgyártók nem támogatják a tuningot. Ez a fejlesztés a garancia azonnali elvesztésével jár, de cserében elérhetjük a 40-50 km/h sebességet.
Mire való a SpeedBox?
A JóBringa SpeedBox Chiptuning kínálatában a három alaptípus különböző változatai közül lehet válogatni. Ezek az 1.0, a 2.0 és a 3.0 modelleket jelentik, amik eltérő verziókban is elérhetőek.
A legfontosabb feladata, hogy a maximális 25 km/h sebességhatárt feloldja, így akár 50-el is száguldhatunk. Ez csak annak függvénye, hogy milyen a motor típusa és áttétele. Az 1.0 és a 3.0 változatok beszerelésével a kijelzőn trükkösen jelenik meg a sebesség, de a 2.0 verzióval már a valós érték látható.
Az első két esetben a kijelzőn szereplő utolsó két számjegy jelzi a tényleges sebességet, ami például a 23.1 kijelzett érték esetén 31 km-/h-nak felel meg. A 2.0 SpeedBox Chiptuning esetén pedig teljes mértékben letiltásra kerül a végsebesség maximalizálása, ezért a kijelzőn a valódi érték jelenik meg, bármiféle turpisság nélkül.
Hogyan lehet aktiválni?
Kiox 300-as kijelző esetén a beszerelés után, az első bekapcsolás alkalmával a menüben lehet életre kelteni a WALK Assist módon keresztül. A kijelzőn szereplő 9.9 km/h jelzi a működés aktív mivoltát, ami kikapcsolt állapotban viszont csak 2.5 km-/h-t mutat. Ebben az esetben a sebességkorlát is visszaáll a gyári 25 km-/h értékre.
A Purion kijelzőkön kicsit más a helyzet, mert a – és a + billentyűk lenyomásával lehet aktiválni a tuningot. Abban az esetben pedig, ha eredetileg nincs WALK Assist mód, akkor kétszer kell váltani két Assist módon keresztül az aktiváláshoz.
Minden használat után a rendszernek végre kell hajtania a countdown folyamatot, amit egy visszaszámlálással jelez a készülék a kijelzőn. Ezt pedig a növekvő menetidő mutatja, és csak akkor áll meg a számlálás, ha a folyamat befejeződött. Ezután jelzi csak ki a megtett út hosszát.
Láthatatlanul és vezeték nélkül az igazi
A láthatatlanságról egyrészt az is gondoskodik, hogy Bluetooth kapcsolattal rendelkező modellek is találhatóak a piacon. Másrészt pedig a motor mellett is elhelyezhetők, amit viszont így a védőborítás fog eltakarni a szemek elől.
A vezeték nélküli típusokkal a telefonos applikációt érdemes összehangolni, ami így mutatja az akkumulátor töltöttségi szintjét. Emellett a megtett utak adatai is láthatóak. Nem szükséges az app használata, de sokkal több adattal szolgálhat így a rendszer.
Egy kicsi, de okos megoldással így korlátlan élményekben lehet részünk két keréken.