14.7 C
Komló
2024. április 15.
spot_img
KezdőlapPRMit tudunk a növényi fehérje teljesértékűségéről?

Mit tudunk a növényi fehérje teljesértékűségéről?

Ötven éve még elképzelhetetlen volt, hogy valaki növényi fehérjékkel izmosodjon, ma már semmi meglepő nincs ebben. Akkoriban azt hitték, veszélyes, ha valaki nem eszik húst – napjainkban a Föld lakosságának egyre növekvő része él vegánként vagy vegetáriánusként.

A Naturize növényi fehérje termékei szuperül beválnak az átlagember, a vegán életmódot folytató, a sportoló, a kisgyermek és az idős számára is. De miért fontos ez a téma mindenkinek?

A tudomány és a növényi fehérjék

A hetvenes években még az ezzel foglalkozó tudomány nagy része úgy gondolta, hogy a növényi fehérjék aminosavprofilja nem teljesértékű – szemben az állati eredetűekkel, főként a tejsavóval. Akkoriban az is igaz volt, hogy a húsmentes táplálkozásra egyenesen veszélyforrásként tekintettek. 

Persze azóta nagyon fordult a világ és az álláspontok ebben a tekintetben, a vegetáriánus és vegán életmód sem ördögtől való ma már. Legalább egy évtized eltelt azóta is, hogy a borsó- vagy a rizsfehérjék elkezdték meghódítani a piacot, lassan megérkeztek Magyarországra is.

Egyre többen választották ezeket a készítményeket, mind a sportolók, mind pedig a “csak” egészséges életmódra vágyók körében.  Az élelmiszermérnököket akkor már “csak” az foglalkoztatta, hogy vajon ezek a termékek milyen teljesértékűséggel bírnak? Van-e olyan növényi fehérje, amiben megtalálható minden esszenciális aminosav, és nem kell más fehérjékkel keverni?

A barnarizs-fehérje

Az előző bekezdés kérdésére a választ a barnarizs-fehérje adta meg, amit laboratóriumi vizsgálatoknak vetettek alá. Ezek a kutatások megmutatták, hogy a csíráztatási folyamat után a barnarizs-fehérje tápanyagtartalma megváltozik, és ha ezt követően, mindhárom részéből (magbelső, csíra és korpa) kerül kivonásra a fehérje, akkor az önmagában is teljes értékű lesz. Így tehát saját magával van komplettálva (keverve) a fehérje, nem pedig másfajta növényekkel. 

A végeredmény az lett, hogy a készítmény teljes aminosavprofilja felülmúlta az igen népszerű tejsavó-izolátumot – vagyis teljesértékűségét tekintve semmiféle hátrányt nem szenved. Így ha tehetjük, érdemes barnarizs-alapú fehérjekészítményeket beépíteni az étrendünkbe.

Miért fontos odafigyelni a fehérjebevitelre?

Nem maradhat ki az egyik legfontosabb téma ebből a cikkből, vagyis miért is fontos pluszban odafigyelni a fehérjepótlásra?

  • • A fehérjék segítenek az immunrendszer, és ezáltal testünk egészségének fenntartásában, általuk a szervezetünk könnyebben felveszi a harcot a fertőzések ellen.
  • • A fehérjék építik az izmokat, erősítik a csontokat és az ízületeket is, ami fontos az átlagember és a sportoló, a fiatal és az idős számára egyaránt.
  • • Az emésztéshez is pozitívan járul hozzá, ha elég fehérjét fogyasztunk, az aminosavak segítenek lebontani a tápanyagokat, hogy azok hatékonyabban felszívódhassanak.
  • • Fontos szerepük van továbbá a haj-, bőr- és körömegészség szempontjából is.

 

Ha úgy érezzük, nem viszünk be elég fehérjét az étkezésünkkel, keressünk egy teljesértékű fehérje-kiegészítőt!



PR
PR
Fizetett Promóció
- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img
- Hirdetés -spot_img

Minden más