A legtöbb termék ma már számtalan webshopban beszerezhető, ami a vásárlók számára egyértelmű előnyt jelent, hiszen a lehető legkedvezőbb feltételekkel juthatnak a kiszemelt cikkekhez.
Azonban nem könnyű eligazodni a sok webáruház között, bár ebben bizonyos termékek esetében ár-összehasonlító oldalak segítenek. Sok esetben nem feltétlenül a termék ára lesz a döntő, hiszen a fizetés és a szállítás nagyban befolyásolhatja a választást, ahogyan a webáruház navigálhatósága, felhasználóbarát kialakítása is.
Milyen lehetőségei vannak a webshop-üzemeltetőknek a figyelem felkeltésére, milyen megoldásokat alkalmazhatnak? Cikkünkben ezek módjairól lesz szó, tarts velünk!
A szükséges minimum
A legtöbb piaci szegmensben kereskedők számára elengedhetetlen egy webáruház indítása, hiszen az e-kereskedelem megállíthatatlanul fejlődik. A webáruház bérlés jelentheti az egyik, talán legkedvezőbb megoldást azon vállalkozások számára, akik most szeretnének kilépni erre a színtérre.
Alacsony indulótőkével a webáruház-fejlesztés nem járható út, ugyanis rendkívül költséges, és bár a CMS rendszerek révén akár ingyen is elkészíthetjük az online piacteret, átfogó tudás hiányában nem ajánlott ezt a megoldást választani.
A legjobb megoldást minden szempontból a bérelhető webáruházak jelentik, amelyek alacsony havi díjért cserébe fullos megoldást kínálnak. Sem a fejlesztésre, sem a frissítésekre nem kell költeni, illetve figyelni, és számos funkciót, integrációt kínálnak az alapdíj fejében.
Hogyan tűnj ki a tömegből?
Egy webáruház megléte még nem garancia a sikerre, versenyképes termékek és árak, valamint könnyen navigálható, magas felhasználói élményt nyújtó felület szükséges hozzá. A bérelt webáruházak esetében utóbbiak részben adottak, azonban a dizájn, a vásárlói útvonal, a fizetési és a szállítási módok, kedvezmények és jó néhány más tényező kialakítása az üzemeltető feladata, és a siker egyik kritériuma.
Nem könnyű kitűnni a versenytársak közül, megfelelő online marketing stratégiára van hozzá szükség, meg kell találni az egyéni hangot. A webáruház dizájnja csak az egyik alkotóeleme ennek, önmagában nem elégséges, ugyanis forgalmat kell terelni az oldalra. Olyan módszerekre van szükség, amellyel elérhetik a vásárlóikat, kielégíthetik az igényeiket.
Figyelemfelkeltő vizuális elemek
A webshop-üzemeltetőknek mindent el kell követniük a visszatérő vásárlók megtartása, az új vásárlók megszólítása és bevonzása, vagyis a forgalom és az árbevétel növelése érdekében.
A stratégia része lehet árakciók kínálása, újdonságok bevezetése. Erre, továbbá más bevételszerző fontos tényezőkre többféleképpen hívhatják fel a figyelmet, például a termékképeken megjelenő matricák, címkék vagy plecsnik használatával. Az Unasnál az előfizetés függvényében lehetőség van erre vonatkozó VIP funkció igénybevételére.
Érdemes élni a bérelhető webáruházban rejlő potenciál, valamint az egyéb, időt igénylő, de ingyenes, organikus megoldások minél teljesebb kiaknázásával a siker érdekében.