Ha bármely online kampányunkból a maximumot szeretnénk kihozni, akkor bizony szükség van több verzió egyidejűleg történő futtatására. Ez alapján könnyen ki lehet deríteni, hogy a célközönségünk számára melyik megfelelő, melyikkel érhetünk el nagyobb sikereket.
Erről a folyamatról, vagyis az A/B tesztelésről fogunk cikkünkben bővebben is beszélni, hogy kicsit a kulisszák mögé is be tudj tekinteni. Persze nem kell attól tartanod, hogy innentől majd a nyakadba kell venned ezt a munkát! Nyugodtan kiszervezheted ügynökségeknek is, például a Priorisnak. Ők Google hirdetés terén is tudnak támogatni, de FB vagy akár TikTok kampányokban is kérheted a segítségüket.
Akár másra bízod, akár Te magad csinálod, az alapokkal nem árt, ha tisztában vagy.
Kezdjük az alapvető mutatókkal!
Semmilyen kampány nem fog működni, ha nem vagy képben a legfontosabb mutatókkal. Mi most itt ezekre külön nem térünk ki. Azonban ha nem tudod mi a CTR, CPC, CTA, CPA vagy a ROAS és a Conversions, akkor mindenképp olvass utána! Ezek nélkül ugyanis nem boldogulsz majd, hiszen rájuk épül minden.
Hipotézis és ok
Nulladik lépésként definiálni kell a hipotézist, vagyis azt, amit el szeretnél érni, és az okot, amiért a kampányt indítod. Nézzünk néhány gyakorlati példát!
- • A hirdetések CTR-je növekszik. A single ad helyett mostantól carouseleket fogsz futtatni, mert nagyobb forgalmat szeretnél a weboldaladon.
- • A ROAS fog növekedni. A megtérülésre fókuszálsz innentől kezdve és nem a konverziók számára. Éppen ezért a Maximize Conversions ajánlattételi stratégia helyett beveted a Target ROAS-t.
Ha megvagy ezzel, jöhet is az A/B tesztelés!
A/B teszt: Google Ads
Most sorra vesszük a tesztelés lépéseit Google Ads-nél. Először is egy vázlatot kell csinálni a tesztelésre szánt kamányból. Ezután el kell végezni a változtatásokat, és a “Kampány kísérletek” menüpontban ki kell választani a tervezetet. Ezt követi annak rögzítése, hogy meddig tervezzük a teszt futtatását és mekkora napi kerettel. Azt is fixálni kell, hogy a költségek milyen arányban legyenek felosztva az eredeti és a teszt kampány között. Ha ezzel elkészültünk, már fut is hirdetés.
Hogyan néz ki Facebook Ads-nél az A/B tesztelés?
FB-nál első lépés az, hogy kiválasztjuk azt, amit tesztelni szeretnénk. Ezután az A/B teszt ikonra klikkelve jönnek is az opciók. Kattints itt az egyéni lehetőségre, ahol a kampány duplikálásra kerül. Maga a rendszer is ajánl fel tesztelési alternatívákat, de te is megadhatod, min kívánsz módosítani.
Ezt követően jöhet az időtartam rögzítése. Döntened kell arról is, hogy az A/B verzió közönségét kizárod-e az adott tesztből, és a mutatókat is meg kell határozni. A végén csak duplikálod a kampányt, és startolhat is a két opció.
Talán nem tűnik túl nagy ördöngösségnek a tesztelés, de ha biztosra akarsz menni, bízd profikra, például nagy szakmai múlttal rendelkező online marketing ügynökségre.