Pécs – Pécset mint márkát és a város vonzerejének megítélését vizsgálta a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) új közös piackutatásában.
A kutatás reprezentatív módon készült, országosan ezer, Pécsett pedig több mint hatszáz ember megkérdezésével.
Az felmérés eredményeiből az is kiderült, hogy a magyar lakosság nagy része a jövőben a korábbiaknál több belföldi utat tervez. Főképp a természethez, a vízparti nyaraláshoz és a városlátogatáshoz kapcsolódó úti célok népszerűek.
A három legismertebb vidéki város, Debrecen, Szeged és Pécs lett, a kutatás szerint. A leggyakrabban látogatott városok sorrendje pedig a következőképpen alakult: Eger, Debrecen, Veszprém és szintén Pécs.
A pécsi jelképek közül a Széchenyi teret és a Dzsámit, valamint a tv-tornyot és a Mecseket ismerték a legtöbben. A helyi márkák közül pedig a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi Kesztyű jutott eszébe a legtöbb megkérdezettnek.
/címlapkép:pexels.com/