Belföld – Lenne kötelező létszám (vagy helyette adó), és megszüntetik az áruházi reklámújságokat is.
Elkészült a kiskereskedelem szabályozását célzó újabb javaslatcsomag. A normaszöveg szerint szerint több fontos változtatást is tervez a kormány.
Ezeket:
- Csak sajtótermékben jelenhetne meg szupermarketek reklámja, vagyis betiltanák a külön reklámújságokat.
- Az itthon forgalomba hozott termékek gyártóinak
rá kell írniuk a csomagolásra, ha „Magyarországon kívül más országban eltérő összetétellel, vagy egyes összetevők eltérő arányú felhasználásával” hoznak forgalomba termékeket. - Előírnák, hogy hány eladónak kellene dolgoznia a boltokban. A fel nem vett dolgozók után a garantált bérminimum 60 százalékát, vagyis fejenként 64 200 forintot „adók módjára” be kellene fizetni az államkasszába.
- A reklámköltést korlátoznák: a napi fogyasztási cikkeket árusító cégek a nettó árbevételüknek csak a 0,5 százalékát költhetnék reklámra, hogy „a kevesebb reklámnak köszönhetően a fogyasztók tudatosabban válasszanak a termékek közül”.
- A kereskedelmi tevékenységet folytató munkáltató köteles biztosítani, hogy a dolgozók legalább két pihenőnapja vasárnapra essen. Azt is javasolják, hogy járjon a vasárnapi munkáért a 100 százalékos bérpótlék, de csak déli 12 után.
Forrás és részletek: inforadio.hu