Mit jelenthet a CRM egy vállalkozás folyamatait és mindennapjait tekintve? Milyen úton és módon hasznosítható, illetve milyen stratégia mentén lehet beépíteni az egyes munkatársak és osztályok rutinjába?
Ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk részletesebben is a bejegyzés keretei között. Reményeink szerint ezzel minél több tudatos vállalati döntéshozót sikerül inspirálnunk a CRM bevezetésének irányába.
Mi is pontosan az a CRM?
Egy mozaikszóról van szó alapjaiban, amely az angol Customer Relationship Management kifejezésből eredeztethető. Szabad fordításban azt lehet mondani, hogy a vevőkkel való kapcsolattartást elősegítő rendszerről van szó.
Olyan hatékony és könnyen implementálható formátumokban, amilyen például a MiniCRM, mint CRM szoftver. Az egyik legfőbb hozzáadott érték, hogy mindegy egyes vevőkkel kapcsolatos adatot egy helyen tárolva elő lehet azt segíteni, hogy hatékonyabbak legyenek a folyamataink.
A CRM bizonyos értelemben véve olyan, mintha egy agytrösztöt építenénk be a cégünkbe. Aki tényleg mindenről tud, ami csak összefüggésbe hozható a vásárlóinkkal folytatott kommunikációval és ügymenettel.
Hogy segíthet a CRM az újabb és újabb vevők bevonzásában?
Be kell látni, hogy az új vevők megszerzésének folyamata az esetek nagy többségében a kommunikáció egy-egy pontján bukik meg. Olyan triviális tényezőkön például, minthogy a potenciális megrendelő késve, lassan vagy nem megfelelő minőségben kapja meg a számára lényeges információt.
CRM segítségével ezen rengeteget lehet segíteni. Akkor, ha sikerül kellő részletességgel modellezni az új vevők beérkezésének folyamatát. Alaposan megvizsgálva, hogy a CRM miként teheti olajozottá ezeket a lépéseket.
CRM-et használva automatizálható az ajánlatküldés, vagy alternatív lehetőségként az értékesítők instant értesítést kaphatnak egy-egy felbukkanó érdeklődőről. Ennek köszönhetően automatikusan megtörténhet a lead kezelése, ami pozitív első benyomást alakíthat ki.
A CRM hozzáadott értéke a vásárlók megtartásának szempontjából
Egy vevőt megszerezni sem mindig fáklyásmenet, de megtartani még annál is nehezebb. Emiatt lehet igencsak indokolt tudatosan elkötelezni magunkat a CRM hasznosítása mellett. Megvizsgálva, hogy az ügyfél megtartása milyen faktorokon csúszhat el.
A CRM napi szintű használata például elősegítheti, hogy egy-egy reklamáció vagy ügyfélkezelés ideje alatt egyetlen kattintással kinyerhető legyen minden releváns adat. Ami felgyorsíthatja a problémakezelést, nagymértékben elősegítve ezáltal a vevők elégedettségét.
Mindezt pedig értelemszerűen tovább is lehet fokozni. Méghozzá úgy, hogy a már elégedett vásárlók preferenciáira építve edukatívan és informatív jelleggel motiváljuk őket az újbóli vásárlásra.