Egy webáruház életében a nemzetközi piacra lépés komoly mérföldkő, és egyben egy ugródeszka is. A hazai piac növekedésének korlátai miatt sok vállalkozásnak ez az egyetlen út a további fejlődéshez.
Az új piac nagyobb bevételi forrással kecsegtet, és a versenyhelyzetből való kilépéssel új kapuk nyílnak meg. A jó hír az, hogy ha nemzetközi terjeszkedésben gondolkodsz a webshopoddal, akkor sem maradsz magadra, hiszen a Complexpress csomagküldés külföldre szolgáltatása segítségedre lesz ebben is.
Egy díjmentes konzultáció keretében felmérik az igényeidet és elmondják a lehetőségeket. Egy plusz pont a cég mellett, hogy minden munkafolyamatot digitálisan végeznek papír és ceruza nélkül.
Új lehetőségek a nemzetközi piacokon
A bővülés mellett szóló érv, hogy szélesebb vásárlói körhöz juthatsz el. Egy ország gazdasági helyzete, vásárlóereje vagy éppen a piaci versenyhelyzet hatással van a vállalkozás sikerességére. Ha több országban is jelen vagy, kevésbé leszel kiszolgáltatva a helyi piaci szeszélyeknek.
A külföldi jelenlét a márkaismertség szempontjából is meghatározó. Egy, a nemzetközi piacon is tevékenykedő webáruházra másként tekintenek a vásárlók, elismertebb, megbízhatóbb színben tűnik fel. Ráadásul a versenyhelyzet is változhat. Míg egy adott országban túl sok a konkurens, addig egy másik piacon a terméked különlegességnek számíthat.
A piacra lépés menete
Ahhoz, hogy a külföldi terjeszkedés sikeres legyen, először pontosan meg kell érteni az adott piac sajátosságait. Alapos piackutatást kell végezni az adott területen. Tudnod kell, hogy a célországban milyen a kereslet a termékeidre, kik a legnagyobb versenytársaid, és milyen fogyasztói szokások hatnak a vásárlásokra.
A jogi és adózási kérdéseket is körbe kell járni. Az Európai Unión belüli értékesítés esetén például az OSS rendszer segíthet az áfafizetési kötelezettségek egyszerűsítésében, de országonként eltérő szabályok vonatkozhatnak az e-kereskedelemre.
A webáruházat is fel kell készíteni a feladatra
A nemzetközi vizeken is fontos, hogy egy profi weboldallal evezz. Egy automatikus fordítás nem elegendő, mert az adott ország vásárlói kulturális és nyelvi sajátosságok alapján hoznak döntéseket. A weboldal szövegezésének természetesnek kell hatnia, és alkalmazkodnia kell a helyi szóhasználathoz. A szövegezésen túl a weboldal vizuális elemeire és a navigációra is hangsúlyt kell fektetni, hogy az az adott piac sajátosságait tükrözze.
A logisztikai folyamatokat is előre meg kell tervezni. Az minden országban közös, hogy a vásárlók elvárják a gyors és megbízható szállítást. Dönthetsz úgy, hogy a hazai raktáradból küldöd a csomagokat egy nemzetközi futárszolgálattal, vagy külföldi raktárakat és fulfillment központokat is választhatsz.
A nemzetközi piacra lépés hatalmas növekedési lehetőséget jelenthet, de nem szabad elhamarkodottan belevágni. Egy sikeres terjeszkedéshez alapos tervezésre és piackutatásra van szükség, hogy feltérképezhesd az új terepet.