Új trükkje van a telefonos csalóknak, ne dőljön be nekik! Mutatjuk a részleteket.
A Telekom ügyfélszolgálatának nevét bemondva telefonálnak a csalók, arra hivatkozva, hogy „összekuszálódott a szolgáltató adatbázisa”, ezért fontos lenne újra összekötni az ügyfeleket és adataikat a készülékeikkel. Ez nagyon egyszerű, és mivel természetesen telefonos beszélgetésben nem kérhetnek el semmilyen adatot, nem is kérnek. Hanem küldenek a központból egy SMS-t, arra válaszolva kellene majd elküldeni a visszaigazoló üzenetet, ugyanazzal a szöveggel. Azután megérkezik az ember telefonjára az alábbi SMS.
„FELTÖLT – telefonszám – 15000”
A „FELTÖLT” szóból persze már gyanús lehet a dolog, de van itt egy elég csúnya trükk. A fenti képen is látható telefonszám, a 0630/3444500 ugyanis valóban a Magyar Telekom központi száma. Ezért hihetik sokan, hogy tényleg a szolgáltató kér tőlük választ.
Persze nem, viszont, aki elküldi a „visszaigazoló üzenetet”, 15 ezer forinttal lesz szegényebb.
Tehát, akit felhívnak ezzel a szöveggel, nyugodtan tegye le a telefont, vagy kérjen személyes ügyintézést valamelyik Telekom üzletben.
Amennyiben felkeresték a csalók, jelezheti azt a Telekom 1414-es számon hívható (valódi) ügyfélszolgálatán. Ha megkárosították, tegyen feljelentést a rendőrségen.
Via: HVG
Fotó: HVG.hu