Advertisement
1.7 C
Komló
2024. november 14.
KezdőlapKistérségi hírekOda akartak kerékpárutat építeni, ahova nem lehet

Oda akartak kerékpárutat építeni, ahova nem lehet

Sásd – A hegyháti kisváros is érintett (lenne) egy – az országban több helyen futó – kerékpárút-építési programban. A pénz is megvan rá: uniós támogatásból. A gond csak az, hogy ahova megtervezték, oda nem lehet bicikliutat építeni.

 

Az Átlátszó írta meg, hogy a Kovácsszénája-Magyarhertelend-Sásd kerékpárforgalmi útvonal kialakítása című projektet Sásd város önkormányzata és a Baranya Megyei Önkormányzati Hivatal (BMÖH) konzorciumban valósítaná meg a TOP – Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretén belül. Az uniótól 355 millió 758 ezer 245 forintot nyertek a kivitelezésre, ami azonban már rögtön az elején megakadt. Kiderült ugyanis, hogy a tervezett helyszín nem alkalmas kerékpárút építésére.

A sásdi önkormányzat egy július 30-án keltezett levelében az áll, hogy az előzetes szakmai egyeztetések alapján megállapították: a 072. helyrajzi számú Baranya-csatorna depónia (azaz árvízvédelmi töltés) fizikailag és jogilag is alkalmatlan kerékpárút kialakítására. A depónia ugyanis nem elég széles ehhez, a vízügyi hatóság pedig ragaszkodik a töltés szervizútként történő használatához.

Mindezek fényében felmerül a kérdés, hogyan nyerhetett meg egy 355 milliós pályázatot egy olyan pályázat, amelynek szakmai tartalma nem volt megalapozott?

Ez nem hiba, hanem egy folyamat része

Az illetékes Baranya Megyei Önkormányzat (BMÖ) azzal védekezett, hogy ezidáig egy lehetséges nyomvonal felvázolása történt meg, mivel a pályázat elnyerése után, a szerződéskötést követően indul el maga a tervezési folyamat. Hozzátették, a vagyonkezelői elvárásról a pályázat benyújtásának időpontjában a nyomvonaltervet készítő vállalkozás nem tudott. Plusz, szerintük az, hogy egy felvázolt nyomvonal módosításra szorul, az „a tervezési folyamat természetes velejárója.”

Kérdés azonban, hogy egy új nyomvonal megtervezése mennyi időt vesz majd igénybe. A projekt eredeti határidejét már így sem tudják tartani. Kérdés az is, hogy a nyomvonal érint-e majd magánterületeket, amelyek kisajátítása hosszadalmas lehet, és plusz költséggel is járhat.

További részletek ITT.

 

- Hirdetés -td_encvalaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL045MzU2LjQyOTc4NDVHRU8tVEFSR0VULVJPTi1NTFQvQjMyODQ0NDI2LjQwNzUxNTcwMDtkY190cmtfYWlkPTU5OTQ5NjIwMTtkY190cmtfY2lkPTIyNTMyMDA3MDtvcmQ9W3RpbWVzdGFtcF07ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0ke0dEUFJ9O2dkcHJfY29uc2VudD0ke0dEUFJfQ09OU0VOVF83NTV9O2x0ZD07ZGNfdGR2PTE/IiBhdHRyaWJ1dGlvbnNyYyBCT1JERVI9IjAiIEhFSUdIVD0iMSIgV0lEVEg9IjEiIEFMVD0iQWR2ZXJ0aXNlbWVudA==
- Hirdetés -spot_img

Kövess minket

8,536RajongókTetszik
60KövetőKövetés
29FeliratkozóFeliratkozás
- Hirdetés -spot_img
- Hirdetés -spot_img

Minden más