Hírek

Üres asztalok a piacon, segítség az időseknek – hirdetmény

Komló – Kedd délután új hirdetményt adott ki a Komlói Operatív Munkacsoport. Részletek a cikkben.

HIRDETMÉNY a veszélyhelyzetre vonatkozó helyi szabályozásról.

 

1. Egészségügyi alapellátás:

1. Háziorvos és házi gyermekorvosi szolgálatok

A felnőtt háziorvosi szolgálatok a korábban megszokottak szerint működnek, azonban kérjük a Tisztelt Betegeket, hogy a kialakult helyzetre tekintettel előzetes telefonos egyeztetést követően menjenek a rendelőkbe, annak érdekében, hogy a váróteremben történő zsúfoltság elkerülhető legyen. A gyermek háziorvosi szolgálatok működésében – a központi járványügyi intézkedésekhez igazodva azért, hogy a 65 év feletti egészségügyi dolgozók ne találkozzanak közvetlenül betegekkel – az alábbi változás történik:

– dr. Hermann Zoltán az 5. sz. házi gyermekorvosi körzetben határozatlan ideig nem vesz részt
az ellátásban. Az ő helyettesítését dr. Bayerle Tímea doktornő látja el minden nap 13:30 és 15:30 óra között a Körtvélyesi gyermekorvosi rendelőben. A Körtvélyesi gyermekorvosi rendelőben a rendelési időn kívül, minden nap 7:30 és 15:30 óra között az asszisztensek elérhetőek. dr. Fledrich János a 4. sz. házi gyermekorvosi körzetben határozatlan ideig nem vesz részt az ellátásban. Az ő helyettesítését dr. Szamos Gyöngyi doktornő látja el minden nap az 1. sz. házi gyermekorvosi (7300 Komló, Tompa M. u. 13.) rendelőben. dr. Fledrich János (7300 Komló, Kossuth L. u. 103.) rendelőjében minden nap 7:30 és 15:30 között az asszisztensek elérhetőek.

– dr. Kovács Angéla, dr. Bayerle Tímea és dr. Szamos Gyöngyi doktornő gyermekorvos saját
rendelési idejében nincs változás.

2. Központi ügyeleti ellátás

Az ügyeleti ellátás tekintetében arra kérjük a Tisztelt Betegeket, hogy kizárólag sürgős – görcsölő, lázas állapot – esetekben vegyék igénybe a városi központi ügyeleti ellátást. Panaszuk esetén elsődlegesen telefonon (06-72/481-510) kérjenek tájékoztatást. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az ügyelet rendelőjének várótermében egyidejűleg kizárólag egy beteg tartózkodhat, a többi betegnek a rendelő előtti közterületen szükséges várakoznia.

3. Védőnői szolgálat

A területi védőnők 2020. március 17. napjától családlátogatásokat nem végeznek. Kizárólag az újszülötteknél, valamint sürgős esetekben végeznek látogatást, a megfelelő védőfelszerelés (maszk, gumikesztyű) alkalmazásával. Egyéb esetekben a védőnő a gondozottakkal telefonon és interneten (web kamerán keresztül) tartja a kapcsolatot. A területi védőnők a tanácsadásokat a szokott rend szerint megtartják, azonban kérjük, hogy előzetesen időpontot egyeztetni szíveskedjenek. Felhívjuk figyelmüket, hogy a védőnői szolgálat helyiségeiben minden dolgozó és gondozott részére a kézfertőtlenítés kötelező.

 

II. Komlói Közös Önkormányzati Hivatal működése:

A Komlói Közös Önkormányzati Hivatalban 2020. március 16. (hétfő) napjától határozatlan ideig az ügyfélfogadás szünetel.

– Szociális ügyek: a halaszthatatlan, soron kívül intézendő szociális ügyek elintézhetők telefonon keresztül vagy személyesen hétfő és szerdai napokon 8.00-16.00 óra között kizárólag a hivatal portaszolgálatán keresztül. Szociális ügyekben elérhetőség: +36-30/452-83-41, 06-72/584-000; fritsine@komlo.hu

– Anyakönyvi ügyek, lakáscélú támogatássokkal és címnyilvántartási igazolásokkal kapcsolatos ügyek: Kizárólag haláleset anyakönyvezésére van lehetőség hétfőtől péntekig hivatali időben, kizárólag a hivatal portaszolgálatán keresztül. Újabb intézkedés kihirdetéséig az előjegyzett esküvők megtartására csak a házasulandók és a két fő tanú jelenlétében kerülhet sor, új esküvő felvételére vagy további személyek részvételére a veszélyhelyzet ideje alatt nincs lehetőség.

A lakáscélú támogatássokkal, valamint a címnyilvántartási igazolásokkal kapcsolatos ügyekben a telefonos és az elektronikus ügyintézés lehetősége biztosított. Anyakönyvi ügyekben, lakáscélú támogatássokkal és címnyilvántartási igazolásokkal kapcsolatos ügyekben elérhetőség: +36-30/5660664; tomanveronika@komlo.hu

– Helyi adóügyek: az igazolhatóan az ügyfélfogadás szüneteltetéséből eredő mulasztásokért az Önkormányzati Adóhatóság nem szab ki bírságot. Iparűzési adóval, vállalkozások elektronikus ügyintézésével, adóigazolással kapcsolatos elérhetőség: +36-30/5662164; ipa@komlo.hu Kommunális adóval (Komló, Mánfa) kapcsolatos elérhetőség: +36-30/5665080; vinczene@komlo.hu Gépjármű- és telekadóval, valamint adó- és értékbizonyítvánnyal kapcsolatos eléghetőség: +36-30/5662632; arkiheni@komlo.hu Építmény- és idegenforgalmi adóval kapcsolatos elérhetőség: +36-30/5663826; szentesimariann@komlo.hu Adóvégrehajtással, részletfizetéssel és fizetési haladékkal kapcsolatos elérhetőség: +36-305664820, +36-305664874; vargaaniko@komlo.hu, Szenczieszti@komlo.hu Adóvisszatérítési kérelmek, csoportos beszedés, adókönyvelés, internetről történő elektronikus befizetések: +36-30/5666081; hafneranita@komlo.hu Egyéb adó- és hatósági ügyek: ado.ph@komlo.hu

– Hagyatéki leltár, működési engedélyek, termőföld hirdetmények, kereskedelmi- és ipari tevékenységgel kapcsolatos ügyintézés: e tárgykörökben a vállalkozások számára kötelező elektronikus ügyintézés folyamatosan biztosított. Elérhetőség: +36-30/5667854, +36-30/5661157; rieszvirag@komlo.hu, faragoneandrea@komlo.hu Pénztári kifizetés: A hivatalban a pénztári kifizetés szünetel, így a megállapított juttatások és egyéb kifizetések teljesítése ebben az időszakban banki átutalással, illetve postai úton történik.

A hivatal nyomatékosan kéri Tisztelt Ügyfeleit, hogy halaszthatatlan ügyeiket lehetőleg a személyes megjelenés elkerülésével, telefonon vagy elektronikus kapcsolattartás útján intézzék. Személyes megjelenés esetén az ügyfelek a Városház téren várakozhatnak, és a hivatali portaszolgálat egyesével
szólítja őket az épületbe. A fenti ügykörökön kívül eső tárgyban központi telefonszám és e-mail cím áll rendelkezésre: +36-72/584-000 és polghiv@komlo.hu

III. Nevelés-oktatási intézmények működése

Az oktatási intézményekben 2020. március 16. napjától digitális munkarend került bevezetésre, az ehhez kapcsolódó részletszabályok kormányrendeletben kerülnek meghatározásra, az intézmények folyamatosan tájékoztatják a diákokat.

Komló városában valamennyi óvoda és a bölcsőde nyitva tart.

A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel az alábbi működési rendet határoztuk meg:

Amennyiben a szülő a gyermek napközbeni ellátását, felügyeletét az otthonában meg tudja oldani – különösen, ha valamelyik szülő nem dolgozik – kérjük, ne vegye igénybe az óvodai, bölcsődei ellátást. Kérjük, hogy ezt az érintett intézmények felé telefonon szíveskedjenek jelezni. Minden gyermek, és intézményi dolgozó aki, vagy akinek családja érintkezett külföldről hazajövő személlyel minimum két hétig maradjon otthon. Az a gyermek, aki náthás, köhög, az óvodai nevelésben és a bölcsődei foglalkozásokon nem vehet részt. Amennyiben az óvodapedagógusok, vagy a kisgyermeknevelők betegséget tapasztalnak, azonnal értesítik a szülőt, annak érdekében, hogy haladéktalanul vigyék haza a gyermeket. Azon egészséges gyermeket, akinek a szülei nem tudják megoldani az otthoni felügyeletet, az
óvoda, bölcsőde fogadja, de kérjük a szülőket, hogy a gyermeköltözőkbe ne lépjenek be. A szülő érkezéskor az intézmény előterében adja át gyermekét az intézmény dolgozójának.
Távozáskor szintén a dolgozók adják ki a gyermeket a szülőknek. A szülők türelmét kérjük, amíg
a dolgozók a gyermekeket felöltöztetik.

A Körtvélyesi Óvodába közlekedő óvodabusz üzemeltetése 2020. március 17. napjától határozatlan ideig szüneteltetésre kerül.

IV. Városunkban működő egyéb intézményeket érintő szabályozások

– A Komló Városi Sportközpont határozatlan ideig nem látogatható. Az intézmény által kiadott
érvényes bérlettel rendelkező látogatók a kieső időszakot a veszélyhelyzet megszűnését követően érvényesíthetik.

– A Szilvási városrészben található rekortán borítású sportpálya határozatlan ideig nem látogatható. A KBSK határozatlan ideig zárva tart.

– A Közösségek Háza, Színház- és Hangversenyterem intézmény határozatlan ideig zárva tart.

– A József Attila Városi Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény intézmény határozatlan ideig zárva tart.

– A Komlói Egészségcentrum, Bányászati Utókezelő és Éjjeli Szanatórium Egészségügyi Központ valamennyi telephelyén, és osztályán határozatlan ideig látogatási tilalom van érvényben. A „Szent Borbála Otthon” Nonprofit Közhasznú Kft. valamennyi telephelyén látogatási tilalmat rendeltek el.

 

V. Helyi tömegközlekedésre vonatkozó szabályozások:

Tájékoztatjuk a Tisztelt Utasokat, hogy 2020. március 19. csütörtöki üzemkezdettől határozatlan ideig munkanapokon a tanítás nélküli (tanszüneti) munkanapokra vonatkozó menetrend lép életbe. A hétvégi napokon a menetrend nem változik. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy kizárólag indokolt esetben vegyék igénybe a tömegközlekedést. Fenti időponttól a buszvezetőnél történő jegyvásárlás, valamint az első ajtón történő felszállás nem biztosított. Kérjük, hogy fokozottan figyeljenek a higiéniai szabályok betartására, valamint a sofőrtől legalább 2 m távolságban szíveskedjenek tartózkodni. A Volánbusz Zrt. saját hatáskörben több intézkedést tett a veszélyhelyzetre tekintettel, az erre vonatkozó közleményt IDE kattintva lehet megnézni.

VI. Helyi közszolgáltatások biztosítása:

1. Komlói Fűtőerőmű Zrt.

A Komlói Fűtőerőmű Zrt. a járványveszély kapcsán a személyes ügyfélszolgálatát 2020. március 17. napjától határozatlan időre bezárja. Az ügyek intézése elektronikusan, illetve telefonos úton történhet. Mérőóraállás bejelentése, illetve hibabejelentés a www.komloieromu.hu oldalon és az alábbi elérhetőségeken keresztül lehetséges: 06-72/582-119; hibabajelentes@komloieromu.hu; meroallas@komloieromu.hu. A fogyasztói rendszereken (lakásokban) történő hibajavítást csak azokban az épületekben végzik el, amelyek erre vonatkozó karbantartási szerződéssel rendelkeznek, és nem tartózkodik benne karantén alá rendelt személy.

2. Baranya-Viz Zrt.

A Baranya Víz Zrt. kéri az Ügyfeleket, hogy az ügyfélkapcsolati formák közül a személyes ügyfélszolgálati irodák felkeresése helyett a telefonos, illetve az elektronikus ügyintézési módokat részesítsék előnyben, az alábbi elérhetőségeken keresztül: Tel: 06-72/582-196, 06-72/582-201; ugyfel.komlo@baranyaviz.hu. A feltöltő kártyás vízmérőóra kártyájának töltése biztosított.

3. Dél-Kom Nonprofit Kft.

A Dél-Kom Nonprofit Kft. tájékoztatja az Ügyfeleket, hogy 2020. március 16. napjától a személyes ügyfélfogadás minden ügyfélszolgálaton és ügyfélképviseleten bizonytalan ideig szünetel. Ügyintézés az alábbi elérhetőségeken lehetséges: Komlói ügyfélképviselet: 72/483-866, e mail: komloiugyfelkepviselet@delkom.hu

 

VII. Szociális intézmények működése

A Komló Térségi Családsegítő-és Gyermekjóléti Szolgálat, valamint a Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központ a megszokott rend szerint működik. Kérjük az ellátottakat és gondozottakat, hogy a személyes találkozások alkalmával fokozott figyelmet fordítsanak a higiéniai szabályok betartására.

A központi járványügyi intézkedésekhez igazodva – arra kérjük a 70. életévüket betöltött személyeket, hogy lakóhelyüket vagy tartózkodási helyüket ne hagyják el. Amennyiben a 70 év feletti, otthonában tartózkodó személy egyedülálló, és az ellátásáról való gondoskodás nem megoldott, vagy családban él, azonban a mindennapi életvitelhez szükséges létfontosságú feltételek számára nem biztosítottak, úgy kérjük, hogy az alábbi elérhetőségeken szíveskedjenek jelentkezni:

Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központ Bóna Bernadett intézményvezető Telefonszám: 06-30/540-8467

Komló Térségi Családsegítő-és Gyermekjóléti Szolgálat
Fehér Imre mb. intézményvezető Telefonszám: 06-30/485-71-60

Az érintett dolgozók a 70 év feletti személyek részére – elsődlegesen az ellátott személyek saját költségeire – segítséget nyújtanak a bevásárlásban, a szükséges gyógyszerek beszerzésében, valamint a halaszthatatlan ügyek intézésében.

Az ellátás biztosítását csak olyan személyek kérjék, akik részére semmilyen módon nem áll rendelkezésre egyéb – hozzátartozó, szomszéd – segítség.

VIII. Városgondnokság működési rendje:

Komló Város Önkormányzat Városgondnokságán 2020. március 16. napjától határozatlan ideig az ügyfélfogadás szünetel. Halaszthatatlan ügyek intézése esetén elektronikus úton vagy telefonon szíveskedjenek felvenni a kapcsolatot az alábbi elérhetőségen: 06-72/739-229

IX. Piac-és vásárcsarnok működésére vonatkozó szabályozások:

2020. március 21. (szombat) napjától kizárólag a vásárcsarnok épületében működő üzletek tarthatnak nyitva a rájuk irányadó szabályok szerint. A csarnokban és a külső piaci területen kizárólag élelmiszer, zöldség, gyümölcs árusítása megengedett, oly módon, hogy az egyes árusok között minimum egy üres asztalnyi távolságot szükséges biztosítani. A termékek szükséges védőfelszerelés (kesztyű) nélkül történő érintése tilos.

A koronavírus járvány megelőzése érdekében fordítson különös figyelmet az alábbiakra:

– Igyekezzen kerülni a közösségi tereket – így különösen a játszóterek, KRESZ park, – nagyobb tömeget, azokat a helyeket.

– Ahol nagyobb mértékű a lakosság forgalma (boltok, gyógyszertár, orvosi rendelő), lehetőleg tartson 1,5-2 m távolságot

– Fokozott figyelemmel és gyakorisággal alaposan mosson kezet.

– Lakását napi rendszerességgel, többszöri alkalommal szellőztesse

– Segítse a környezetében élő idős hozzátartozóikat, ismerőseiket a szükséges élelmiszerek és gyógyszerek beszerzésében, de kerülje a személyes érintkezést.

Az eddigi adatok alapján elmondható, hogy a 60 év felettiekre különösen veszélyes a koronavírus. A hatósági karantén szabályainak megsértése és a bejelentési kötelezettség elmulasztása jelentős kárt okoz közösségünknek és súlyos jogi következményeket von maga után.

 

Szólj hozzá!