Hírek

Megvannak a komlói médiapályázat nyertesei, egy eljárás eredménytelen lett

Komló – Pályáztatás útján dőlt el a komlói sajtó sorsa. Ismét a HegyhátMédia lett a befutó, valamint a korábban is több megbízáshoz jutó Ferling PR Kft.

Meghívásos eljárás keretében pályáztatta meg az önkormányzat a komlói sajtó működtetését. A meghívott cégek a város honlapjának (komlo.hu) üzemeltetésére, az írott sajtóra (Jó Szerencsét kiadvány kiadása), valamint városmarketing feladatokra adhattak be ajánlatot.

Az önkormányzat oldalunkat, a  7300.hu-t is felkérte ajánlattételre, mi azonban arra a döntésre jutottunk, hogy nem kívánunk pályázatot benyújtani. A felsorolt követelmények és a döntés alapját képző “legalacsonyabb összegű ajánlat” alapján ugyanis úgy ítéltük meg, hogy nem valósulhatnak meg a független médiára vonatkozó alapvető szakmai és etikai elvárások, amelyekhez ragaszkodunk.

Mások viszont éltek a lehetőséggel, így a következő eredmények születtek:

  • a komlo.hu-t továbbra is a HegyhátMédia Kft. viszi bruttó 3 millió forintért,
  • a városmarketingért pedig a Ferling PR Kft. felel bruttó 1,3 millióért.
  • A Jó Szerencsét kiadvány megjelentetésére vonatkozó eljárás eredménytelen lett, miután a legalacsonyabb összegű ajánlat is magasabb volt, mint amekkora fedezet az önkormányzat rendelkezésére áll és/vagy egyéb ok állt fenn.
  • Bár a Baranya Televízió Kft. és a Komló és Térsége Televízió most nem nyert, korábban másfél-másfél millió forint támogatást ítéltek meg nekik a tartalékforrásból.

A pályázatok elbírálásában – a hivatalban kialakult rendnek megfelelően – az aljegyző, a pénzügyi és vagyongazdálkodási irodavezető és az adott ügykör ügyintézője vett részt, a döntésről szóló határozatot a polgármester hozta meg.

Nincs tehát új a nap alatt, a már megszokott szereplőkkel működhet tovább a komlói média, legyen szó tévéről, online médiáról vagy reklámról.

Pedig lehetett volna másképp is.

 

Pályázat nélkül hirdettek nyertest, majd jött a vétó és a veszélyhelyzet

A KÖT frakcióvezetője, Dr. Barbarics Ildikó tavaly év végén, egy testületi ülésen még arról beszélt, hogy egy nyilvános pályázaton szeretnék kiválasztani a helyi önkormányzati sajtó új üzemeltetőjét.

A pályázatot a Humán Bizottságnak kellett volna kidolgoznia 2020. február 20-ig. Ez azonban nem történt meg. Helyette a – szintén Barbarics által benyújtott – előterjesztést elfogadva, pályáztatás nélkül 15 millió forintot szavazott meg a testület a Magyar Ferenc tulajdonában lévő Hétdomb Nonprofit Kulturális és Szolgáltató Kft.-nek.

Amikor azonban már mindenki elkönyvelte, hogy a komplex önkormányzati kommunikációs feladatokat A Hétdomb Kft. végezheti a jövőben, Polics József poglármester – élve a jogával – vétót nyújtott be a döntés ellen “önkormányzati érdeksérelemre, valamint a belső ellenőr jelentésére és törvénysértésre” hivatkozva.

Ez mindössze annyit jelentett volna, hogy a testületnek újra kell tárgyalnia az ügyet. Ha azonban ismét ugyanaz a döntés születik, akkor már a polgármester sem tehet ellene semmit.

Csakhogy az élet közbeszólt: a kormány ugyanis a koronavírus terjedése miatt kihirdette a veszélyhelyzetet, ami különleges jogkörrel ruházta fel a polgármester. Polics József a testület beleegyezése nélkül is hozhat(ott) döntéseket, amit meg is tesz/tett. Így például azonnal felfüggesztette a képviselők tiszteledíját, és a “kukába dobta” a Hétdomb Kft.-vel kötött szerződést is.

Ezek után az önkormányzati sajtó működtetésére pályázatot írt ki, amelyet a fent látható módon három részre osztott. Így lett a Hétdomb Kft. helyett újra nyertes a HegyhátMédia Kft, valamint a Ferling PR.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a KÖT elfogadja-e majd ezt a döntést, vagy később, amikor visszakapják a jogköreiket, új pályázatot írni ki. Az sem ismert, mi lesz a Jó Szerencsét kiadvány sorsra, hiszen a kieső bevételek miatt többek között a “nem költségvetési szervi támogatás média tartalékából 12 millió forint” is felfüggesztésre került.

 

Egy azonban biztos: az új testület ahelyett, hogy valódi versenyt hirdetett volna egy igazi, független, több lábon álló (ld. hirdetők bevonása, előfizetők keresése stb.) helyi média létrehozására, mindkét fél a jól bevált megoldásokhoz nyúlt…

Hirdetés