Minden más

15 ezer forintja bánja, ha válaszol a “Telekomnak”

Új trükkje van a telefonos csalóknak, ne dőljön be nekik! Mutatjuk a részleteket.

A Telekom ügyfélszolgálatának nevét bemondva telefonálnak a csalók, arra hivatkozva, hogy “összekuszálódott a szolgáltató adatbázisa”, ezért fontos lenne újra összekötni az ügyfeleket és adataikat a készülékeikkel. Ez nagyon egyszerű, és mivel természetesen telefonos beszélgetésben nem kérhetnek el semmilyen adatot, nem is kérnek. Hanem küldenek a központból egy SMS-t, arra válaszolva kellene majd elküldeni a visszaigazoló üzenetet, ugyanazzal a szöveggel. Azután megérkezik az ember telefonjára az alábbi SMS.

“FELTÖLT – telefonszám – 15000”

A “FELTÖLT” szóból persze már gyanús lehet a dolog, de van itt egy elég csúnya trükk. A fenti képen is látható telefonszám, a 0630/3444500 ugyanis valóban a Magyar Telekom központi száma. Ezért hihetik sokan, hogy tényleg a szolgáltató kér tőlük választ.

Persze nem, viszont, aki  elküldi a “visszaigazoló üzenetet”, 15 ezer forinttal lesz szegényebb.

Tehát, akit felhívnak ezzel a szöveggel, nyugodtan tegye le a telefont, vagy kérjen személyes ügyintézést valamelyik Telekom üzletben.

Amennyiben felkeresték a csalók, jelezheti azt a Telekom 1414-es számon hívható (valódi) ügyfélszolgálatán. Ha megkárosították, tegyen feljelentést a rendőrségen.

Via: HVG

Fotó: HVG.hu

Szólj hozzá!